در حال بارگذاری ...
  • شاخص اجرای طرح هادی در استان خراسان جنوبی به ۶۶ درصد رسید

    بالغ بر ۲۰۴ میلیارد تومان در بحث اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی هزینه شده است . در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۱۳۸ روستا اعتبار ملی و استانی در برنامه کاری ما بوده که ۱۰۸ روستا نیمه تمام و ۳۰ روستا جدید بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی شاخص اجرای طرح هادی در استان را بیش از ۶۶ درصد عنوان کرد و گفت : در حال حاضر شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۵۵ درصد است و این استان حدود ۱۱ درصد از شاخص کشوری جلوتر است .

    قاسم تنها با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها اظهار داشت : بنیاد مسکن خراسان جنوبی تاکنون توانسته برای تمام ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان مطالعه، نقشه برداری و تهیه طرح  هادی را به پایان برساند .

    مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی با بیان اینکه شاخص تهیه طرح در خراسان جنوبی به ۱۰۰ درصد رسیده است بیان کرد : بنیاد مسکن خراسان جنوبی به این امر بسنده نکرده و در ۱۹۳ روستای زیر ۲۰ خانواری که وظیفه قانونی بنیاد مسکن نبوده نیز تهیه طرح انجام داده است .

    وی با بیان اینکه در ۱۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار که افق طرح آنان به پایان رسیده نیز بحث بازنگری انجام شده است تصریح کرد : بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ تهیه طرح هادی انجام شده که تاکنون بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده است .

    مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای ۸۲ مورد بازنگری طرح نیز هزینه شده گفت : با اجرای این طرح‌ها دهیاران می‌توانند بحث نظارت بر ساخت و سازها و دستگاه‌های خدمت‌رسان بحث خدمت رسانی را داشته و هر دستگاهی که می‌خواهد در روستاها کار عمرانی انجام دهد با استفاده از این طرح‌ها چارچوبی برای آن مشخص شده است .

    تنها با اشاره به اینکه با اجرای این طرح‌ها کاربری معابر و محدوده روستا مشخص است خاطرنشان کرد : با استفاده از این طرح‌ها بحث حفظ اراضی زراعی و باغی را داشته باشیم و اراضی ملی را حفظ کنیم تا بر روی این اراضی ساخت و ساز غیر قانونی صورت نگیرد .

    مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث اجرای طرح هادی ، بنیاد مسکن خراسان جنوبی از ۹۱۸ روستای موجود تاکنون در ۶۰۸ روستا در بحث اجرای طرح ورود پیدا کرده است یادآور شد : بالغ بر ۲۰۴ میلیارد تومان در بحث اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی هزینه شده است . در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۱۳۸ روستا اعتبار ملی و استانی در برنامه کاری ما بوده که ۱۰۸ روستا نیمه تمام و ۳۰ روستا جدید بوده است .

    تنها ، شاخص اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی را بیش از ۶۶ درصد عنوان کرد و اظهار داشت : در حال حاضر شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۵۵ درصد است و ما حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد از شاخص کشوری جلوتر هستیم . به لحاظ کیفی نیز در ده سال اخیر همیشه بالاترین رتبه را داشته‌ایم و بیشتر در رده اول و دوم کشوری بوده‌ایم و چندین مرتبه از سایر استان‌ها از طرح هادی استان بازدید کردند .

    مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت قیر رایگان گفت : از سال ۹۴ با توجه به محدودیت‌های دولت در بحث تامین اعتبار ریالی و نقدی ، بحث قیر رایگان در برنامه قرار گرفت تا بنیاد مسکن بحث اجرای آسفالت را داشته باشد .

    تنها ، اعتبار سال ۹۹ در بحث قیر را ۱۴ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد : در سال ۱۴۰۰ ، ابتدا ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیر برای استان در نظر گرفته شده بود، با پیگیری‌های انجام شده این ۴۴ میلیارد تومان جذب و ۴۵ میلیارد تومان دیگر نیز به سهمیه استان اضافه شد .

    وی با بیان اینکه امید است از محل این سهمیه در ۱۵۰ روستا اجرای آسفالت انجام شود خاطرنشان کرد : در مجموع حدود ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار ملی در سال ۱۴۰۰ گرفته‌ایم که ۲۰ برابر اعتبارات استانی ما است . از سال ۹۴ تاکنون ۷۶ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم و بالغ بر سه میلیون ۱۲۰ هزار مترمربع در ۳۴۴ روستا اجرای آسفالت انجام شده است .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    نظرات کاربران