در حال بارگذاری ...
  • ایجاد شهرک‌های جدید برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    شرکت عمران شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی ، با هدف پشتیبانی از سیاست‌های توسعه مسکن کشور و‌ همچنین مدیریت تقاضا در اقشار مختلف اجتماعی ، در ۱۴ استان کشور ، ایجاد بیش از ۴۰ شهرک را در دستور کار دارد که این شهرک‌ها به‌ صورت تقریبی بیش از ۶۵۹ هزار نفر را در خود جای خواهند داد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ؛ وزیر راه و شهرسازی از عزم جدی دولت برای جذب سرمایه بخش خصوصی به حوزه مسکن به روش‌های مختلف و ایجاد شهرک‌های جدید برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد .

    رستم قاسمی درباره مزایای ایجاد شهرک‌های جدید توسط بخش خصوصی اظهار کرد : ورود بخش خصوصی به حوزه مسکن با توجه به منابع کنونی کشور در پیشبرد نهضت ملی مسکن بسیار موثر است و به شدت به دنبال ورود سرمایه بخش خصوصی به مسکن با روش‌های مختلف هستیم .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صدور پروانه ساخت شهرک خلیج فارس توسط سرمایه‌گذار خصوصی توسط شرکت عمران شهرهای جدید ، این اقدام را گامی برای سرعت‌بخشی برای ایجاد شهرک‌ها جدید دانست و افزود : احداث این شهرک‌ها به تسریع و تحقق اهداف نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد .

    قاسمی در ادامه درباره الزامات پیش روی طرح نهضت ملی مسکن با اشاره به اینکه هر اقدام بزرگی با چالش‌هایی همراه است ، گفت : با تلاش‌های انجام گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی ، تامین منابع مالی مورد نیاز از بانک‌ها در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاوت مسکن مهر با طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد : مسکن مهر شامل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای مختلف بود که از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آن متعلق به مردم بوده و تنها حدود یک میلیون آن به دولت تعلق داشته است .

    شرکت عمران شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی ، با هدف پشتیبانی از سیاست‌های توسعه مسکن کشور و‌ همچنین مدیریت تقاضا در اقشار مختلف اجتماعی ، در ۱۴ استان کشور ، ایجاد بیش از ۴۰ شهرک را در دستور کار دارد که این شهرک‌ها به‌ صورت تقریبی بیش از ۶۵۹ هزار نفر را در خود جای خواهند داد .




    مطالب مرتبط

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران