در حال بارگذاری ...
  • بررسی طرح جامع شهرک‌های مسکونی قرچک ، پیشوا و ورامین در راستای طرح نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : چهارمین جلسه کارگروه امور زیربنایی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد .

    علی محمد فریادرس افزود : در دستور کار جلسه ، بررسی طرح جامع شهرک های مسکونی واقع در شهرستان های قرچک ، پیشوا و ورامین در راستای طرح نهضت ملی مسکن قرار داشت .

    وی تصریح کرد : از دیگر موارد مطروحه در جلسه ، بررسی مرحله اول طرح جامع شهر آبسرد و همچنین بررسی موارد مربوط به خارج از حریم ارسالی فرمانداری شهرستان های ری ، پیشوا ، دماوند ، شهریار ، رباط کریم و فیروزکوه و موارد مربوط به حریم شهرهای اسلامشهر ، ملارد ، صفادشت و شهریار بود .




    مطالب مرتبط

    حداکثر جمعیت پذیری این زمین با در نظر گرفتن نقشه‌های معماری و شهرسازی ۱۲۶ هزار نفر بوده و برای ۳۷ هزار واحد مسکن ملی برنامه ریزی شده است .

    |

    برای نهضت ملی مسکن در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهرهای ۱۵ گانه تحت پوشش این اداره کل ، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد به طوری که در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه بشمار می رود .

    |

    از ۱۹۰۳۷۳ متقاضی تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۱۱۹۶۰۲ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و به پروژه های مسکن تهران متصل شده اند که شامل پروژه های اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند و پردیس می‌شود .

    |

    واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در پی گزارش منتشر شده ای با عنوان "فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر" در یکی از خبرگزاری‌ها مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳ ، اداره کل راه ...

    |

    نظرات کاربران