در حال بارگذاری ...
  • اتمام پروژه‌های سکونتگاه‌های غیررسمی و تعریف پروژه‌های جدید در شرق سمنان برای سال جاری

    اکثر پروژه‌های مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی سال گذشته در دهه فجر افتتاح شد و اکنون فقط یک پروژه باقی مانده است که این یک پروژه هم به زودی افتتاح خواهد شد . این پروژه‌ها شامل اجرای زیرسازی ، بهسازی و آسفالت به مساحت ۲۲ هزار متر مربع در شهرک بهشتی ، زیرسازی ، بهسازی و آسفالت در شهرک پردیس به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و اجرای شبکه آبرسانی در شهرک بهشتی و پردیس می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی شرق سمنان از اتمام پروژه‌های سکونتگاه‌های غیررسمی و تعریف پروژه‌های جدید در سال جاری خبر داد .

    امیر عمیدی توضیحاتی درخصوص پروژه‌های بازآفرینی شاهرود ارایه کرد و با بیان این که در سال ۱۴۰۱ در سه بخش سکونتگاه‌های غیررسمی ، بافت فرسوده و بافت‌های تاریخی پروژه‌هایی تعریف شده است ، تصریح کرد : در بافت تاریخی دو پروژه در شهرهای کلاته خیج با اعتبار یک میلیارد ریال و در شهر مجن با اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون ریال تعریف شده است . همچنین در سکونتگاه‌های غیررسمی پروژه مجتمع چند منظوره ، پروژه ارتقا شبکه برق و ارتقا شبکه آب با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال  تعریف شده است .

    عمیدی با اشاره به اقدام‌های اجرایی در بافت‌های فرسوده نیز گفت: تخصیص قیر به شهرهای مجن ، کلاته خیج ، بسطام و میامی از جمله فعالیت‌ها در این حوزه به شمار می‌رود . در سال ۱۴۰۰ نیز نزدیک به ۴۲ مورد متقاضی نوسازی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که در حال معرفی به بانک هستند .

    به گفته مدیرکل راه و شهرسازی شرق سمنان پروژه‌های آبرسانی شهرک پردیس و شهرک بهشتی با همکاری اداره آبفا ، بهسازی و آسفالت شهرک پردیس ، بهسازی و آسفالت شهرک بهشتی با همکاری شهرداری شاهرود، اجرای بدنه‌سازی تکیه زنجیری در بافت تاریخی با همکاری شهرداری شاهرود ، اجرای بدنه‌سازی محله شیخان در بافت تاریخی با همکاری شهرداری بیارجمند و توانمندسازی محلات با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای از جمله فعالیت‌های اقدام مشترک شرق سمنان به شمار می‌رود .

    دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار شرق سمنان در خصوص پروژه‌های در دست اقدام در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت : اکثر پروژه‌های مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی سال گذشته در دهه فجر افتتاح شد و اکنون فقط یک پروژه باقی مانده است که این یک پروژه هم به زودی افتتاح خواهد شد . این پروژه‌ها شامل اجرای زیرسازی ، بهسازی و آسفالت به مساحت ۲۲ هزار متر مربع در شهرک بهشتی ، زیرسازی ، بهسازی و آسفالت در شهرک پردیس به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و اجرای شبکه آبرسانی در شهرک بهشتی و پردیس می‌شود .

    عمیدی در پاسخ به این که برای توانمندسازی ساکنان بافت‌های فرسوده چه اقداماتی انجام شده است ، عنوان کرد : در جهت اجرای سیاست‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران و در راستای توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی ۷۰ کلاس آموزشی با اعتباری حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برگزار شده است که طی گزارش ارایه شده از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای اکثر افراد آموزش دیده در بازار کار مشغول به کار شده‌اند .

    به گفته عمیدی در شاهرود ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده ، ۸۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۱۷ هکتار بافت تاریخی وجود دارد که در مجموع ۷۰ هزار نفر در این بافت‌ها ساکن هستند .

    گفتنی است شهر شاهرود ۵۱ هزار و ۴۱۹ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ بالغ بر۱۵۰ هزار نفر است .




    مطالب مرتبط

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    از مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌توان به امکان استفاده از سند به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران