در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی در سه شهر جدید استان اصفهان

بیشترین ثبت‌نام برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در سه شهر بهارستان ، شاهین شهر و فولادشهر بوده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، همزمان با سراسر کشور و با دستور رئیس جمهور ، ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن سه شهر جدید استان اصفهان آغاز شد .

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد : در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن ، فرمان آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی تولید مسکن از سوی رئیس جمهور صادر شد ، که از این میزان بیش از ۲۴ هزار واحد مربوط به شهرهای جدید استان اصفهان بود . مطابق با برنامه ، این واحدهای مسکونی در شهر جدید بهارستان به تعداد شش هزار و ۶۵۶ واحد ، در شهر جدید فولادشهر به تعداد ۱۴ هزار و ۷۵۰ واحد و در شهر جدید مجلسی به تعداد دو هزار و ۸۷۲ واحد احداث می‌شوند .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت : مراسم آغاز عملیات اجرایی این واحدها امروز بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار ، که مراسم نمادین آغاز این طرح در استان اصفهان در شهر جدید بهارستان و شهر جدید فولادشهر تشکیل شد .  

وی با اشاره به ثبت‌نام ۴۱۹ هزار و ۳۶۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اذعان داشت : تا کنون ۱۴۲ هزار و ۵۶۸ نفر حائز شرایط اولیه بوده‌اند .  

قاری‌قرآن با اعلام سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن که ۲۰۳ هزار واحد است ، خاطرنشان کرد : بیشترین ثبت‌نام برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در سه شهر بهارستان ، شاهین شهر و فولادشهر بوده است .  

وی با بیان اینکه در بعضی از شهرهای استان عملیات اجرایی شروع و فونداسیون ، اسکلت و سقف در حال اجرا است ، بیان کرد : میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن در سطح استان حدود ۱۶ درصد است . 




مطالب مرتبط

در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

|

بنگاه‌های مشاور املاک موظف به رعایت مفاد ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها از طریق بررسی اسناد ملک مورد اجاره از جمله اجاره نامه ۲ سال گذشته بوده و در صورت عدم رعایت سقف و عدم ارائه اسناد مذکور توسط موجرین ، بنگاه‌های مشاور املاک مکلف به ارسال این قراردادها ...

|

با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

نظرات کاربران