در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی در سه شهر جدید استان اصفهان

    بیشترین ثبت‌نام برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در سه شهر بهارستان ، شاهین شهر و فولادشهر بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، همزمان با سراسر کشور و با دستور رئیس جمهور ، ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن سه شهر جدید استان اصفهان آغاز شد .

    علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد : در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن ، فرمان آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی تولید مسکن از سوی رئیس جمهور صادر شد ، که از این میزان بیش از ۲۴ هزار واحد مربوط به شهرهای جدید استان اصفهان بود . مطابق با برنامه ، این واحدهای مسکونی در شهر جدید بهارستان به تعداد شش هزار و ۶۵۶ واحد ، در شهر جدید فولادشهر به تعداد ۱۴ هزار و ۷۵۰ واحد و در شهر جدید مجلسی به تعداد دو هزار و ۸۷۲ واحد احداث می‌شوند .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت : مراسم آغاز عملیات اجرایی این واحدها امروز بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار ، که مراسم نمادین آغاز این طرح در استان اصفهان در شهر جدید بهارستان و شهر جدید فولادشهر تشکیل شد .  

    وی با اشاره به ثبت‌نام ۴۱۹ هزار و ۳۶۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اذعان داشت : تا کنون ۱۴۲ هزار و ۵۶۸ نفر حائز شرایط اولیه بوده‌اند .  

    قاری‌قرآن با اعلام سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن که ۲۰۳ هزار واحد است ، خاطرنشان کرد : بیشترین ثبت‌نام برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در سه شهر بهارستان ، شاهین شهر و فولادشهر بوده است .  

    وی با بیان اینکه در بعضی از شهرهای استان عملیات اجرایی شروع و فونداسیون ، اسکلت و سقف در حال اجرا است ، بیان کرد : میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن در سطح استان حدود ۱۶ درصد است . 




    مطالب مرتبط

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    بنگاه‌های مشاور املاک موظف به رعایت مفاد ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها از طریق بررسی اسناد ملک مورد اجاره از جمله اجاره نامه ۲ سال گذشته بوده و در صورت عدم رعایت سقف و عدم ارائه اسناد مذکور توسط موجرین ، بنگاه‌های مشاور املاک مکلف به ارسال این قراردادها ...

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    نظرات کاربران