در حال بارگذاری ...
  • هیچ‌یک از ثبت نام کنندگان طرح اعطای زمین حذف نشده‌اند

    تبصره ۳ ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، وزارت راه وشهرسازی را مکلف کرده است با همکاری وزارت جهاد و کشاورزی آیین‌نامه این ماده را حداکثر ۳ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون آیین نامه اجرایی را تهیه و برای تصویب به هیات وزیران ارسال کند که این آیین‌نامه توسط وزارت راه و شهرسازی در موعد مقرر ارسال شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آیین‌نامه اجرایی ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در انتظار تصویب هیات وزیران قرار دارد ، گفت : هیچ خانواده ثبت نام شده در طرح اعطای زمین از این فرایند حذف نشده است‌ .

    پروانه اصلانی درباره اعطای زمین بر اساس فرم ج به خانوارهای دارای بیش از دو فرزند توضیح داد : بر اساس ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، آیین نامه اجرایی در هیات وزیران باید تصویب شود که این آیین‌نامه ارسال شده و هم اکنون در دستور کار کمیسیون قرار دارد . وزارت راه و شهرسازی در زمان مقرر آیین‌نامه اجرایی را به هیات وزیران ارسال و حتی قبل از تصویب آیین‌نامه فرایند ساماندهی شناسایی متقاضیان و ثبت نام‌ها را آغاز کرده‌ است .

    وی افزود : تا کنون بیش از ۳۰ هزار خانوار دارای بیشتر از ۳ فرزند و حتی ۷ فرزند ثبت نام کرده اند . هماهنگی‌های لازم برای اقدامات اجرایی این قانون در وزارت راه‌ و شهرسازی انجام شده و به محض تصویب آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، فرایند اجرایی آغاز خواهد شد .

    اصلانی خاطر نشان کرد : به صورت نمادین یک قطعه زمین ۲۰۰ متری در استان آذربایجان غربی به یک خانواده با ۳ فرزند به شکل کامل واگذار شده است .

    مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های این طرح آماده شده ، گفت : در حال حاضر ثبت نام‌ها انجام شده و حتی برای تمامی ثبت نام کنندگان نیز پالایش‌ها انجام گرفته است . با توجه به‌ اینکه هنوز فرم ج بررسی نشده ، هیچ متقاضی مسکن ثبت نام کننده‌ای نیز از این فرایند حذف نشده است‌ .

    گفتنی است تبصره ۳ ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، وزارت راه وشهرسازی را مکلف کرده است با همکاری وزارت جهاد و کشاورزی آیین‌نامه این ماده را حداکثر ۳ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این  قانون آیین نامه اجرایی را تهیه و برای تصویب به هیات وزیران ارسال کند که این آیین‌نامه توسط وزارت راه و شهرسازی در موعد مقرر ارسال شده است .




    مطالب مرتبط

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    از مجموع چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار می‌شود .

    |

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

    |

    نظرات کاربران