در حال بارگذاری ...
  • تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شاهین شهر

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، روند اجرای پروژه های مهم و تاثیرگذار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت .

    علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به همراه معاونین این اداره‌کل در سفر به شهرستان شاهین شهر و میمه از پروژه‌های این شهرستان بازدید بعمل آوردند .  

    این بازدید میدانی با همراهی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ، اعضای شورای اسلامی شاهین شهر، شهردار و جمعی از مسئولین شهرستانی انجام پذیرفت که در طی آن ، جهت تسریع در روند پروژه‌ها تدابیر لازم اتخاذ شد .  

    در این سفر یکروزه طی بازدید از زمین ۴۲ هکتاری شرکت تعاونی کارکنان دولت ، مقرر شد پس از توافق مورد نیاز ، در خصوص الحاق به محدوده اتخاذ تصمیم شود همچنین پس از بازدید از اراضی ۱۴۷ هکتاری هسا ، باهدف تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و پوشش بیشتر جهت اسکان وساخت مسکن در این شهرستان موضوع در دستور کار قرار گرفت تا پس از تطبیق با قوانین ، اقدام لازم بمنظور الحاق به محدوده صورت پذیرد .  

    در بازدید از عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه پس از بررسی مشکلات و رفع موانع اجرایی مقرر شد در اجرای این طرح تسریع تا پیشرفت فیزیکی این پروژه مطابق با برنامه زمانبندی شود .  

    گفتنی است : در جلسه‌ای که پس از بازدیدها ، برگزار شد ضمن احصا و بررسی مسائل و مشکلات دو پروژه مهم و تاثیرگذار تعاونی مسکن کارکنان دولت و مکان پیشنهادی طرح جهش تولید مسکن ، در خصوص نحوه ارتباط و اتصال با نظام مدیریت شهری ، توسعه پایدار ، خدمات زیرساختی و سرانه جمعیت ، تصمیماتی اتخاذ و در راستای رفع موانع و چالش‌ها راهکارهایی ارائه شد . 




    مطالب مرتبط

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    نظرات کاربران