در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۴۵ درصدی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان

    بیشترین ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن استان در شهرهای زاهدان ، سراوان ، میرجاوه ، زابل ، خاش ، مهرستان و جالق بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اعلام ثبت نام بیش از ۱۲۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان گفت : میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن در سطح استان ۴۵ درصد بوده است .

    عطاءاله اکبری میزان ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان را ۱۲۵ هزار و ۴۲۱ نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد ۴۹۷۳۳ متقاضی واجد شرایط بوده اند. برای کلیه متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال شده است و تاکنون ۲۲هزار و ۵۲۳ نفر مراجعه کرده اند و همچنین تعداد ۷ هزار ۳۹۴ نفر واریز وجه انجام داده اند .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اعلام سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن که ۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد است ، خاطرنشان کرد : بیشترین ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن استان در شهرهای زاهدان ، سراوان ، میرجاوه ، زابل ، خاش ، مهرستان و جالق بوده است .

    وی در مورد روند پالایش‌ها در سیستان و بلوچستان گفت : تاکنون پالایش۲۲ هزار و ۵۲۳ نفر از متقاضیان انجام شده است .

    اکبری با اعلام آغاز عملیات اجرایی پروژه ها در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد : میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن در سطح استان ۴۵ درصد بوده است .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره اینکه در استان سیستان و بلوچستان برای احداث یکصدهزار و ۳۲۰ واحد زمین تامین شده است ، بیان کرد: عملیات اجرایی بیش از۵۲۰۰ واحد مسکونی شروع شده است و اولین واحدهای طرح نهضت ملی مسکن مطابق برنامه زمانبندی درهفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد . ۱۹۰۷ هکتار از محل اراضی موجود، تغییر کاربری ، مازاد دستگاه ها و الحاق تأمین زمین انجام شده است که با توجه به نیازچهار ساله استان و میزان۱۳۶۳هکتار قریب به۱۴۰ درصد و بیش از نیاز استان زمین تأمین شده است .

    اکبری در پاسخ به سوالی در مورد احداث شهر جدید در طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان گفت: برای شهرهای فاقد زمین در حوزه سیستان ، زمین مورد نیاز در شهر جدید رامشار منظور شده است .

    اکبری در مورد اجرای بیمه کیفیت واحدهای مسکونی گفت : تفاهمنامه فیمابین وزارت راه وشهرسازی و بیمه البرز به سازندگان طرف قرارداد اعم از تعاونی ها ، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت رعایت مفاد ابلاغ شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان در مورد آخرین وضعیت طرح مسکن مهر استان گفت : در دهه فجر سال ۱۳۹۸ همزمان با آغاز عملیات آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن (اقدام ملی) جشن پایان مسکن مهر با حضور مدیر عامل محترم سازمان ملی زمین و مسکن و هیئت همراه برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    نظرات کاربران