در حال بارگذاری ...
  • جزئیات وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان اصفهان

    وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهرستان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان بوده که شامل تسهیلات از محل عاملیت به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و ۵۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ سود ۱۸ درصد است .  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره نظارت بر اجرای طرح های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : از سهمیه تسهیلات بافت ناکارآمد شهری در بودجه سال ۱۴۰۰ برای استان اصفهان ، تاکنون بالغ بر ۷۰ درصد جذب شده است .

    سید عبدالرضا لقمانی در خصوص تسهیلات بافت فرسوده شهری اظهار کرد : با توجه به رویکرد نوسازی و بهسازی محلات هدف در بافت فرسوده شهری و ایجاد مشوق‌ها و امتیازات ویژه در پلاک‌های فرسوده شهری ، تسهیلات نوسازی برای این مناطق در نظر گرفته شده است . اشخاص حقیقی یعنی ساکنین در بافت فرسوده شهری که بخواهند برای وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده کلانشهر اصفهان اقدام کنند می‌توانند میلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که شامل تسهیلات از محل قرارداد عاملیت ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و ۱۰۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ سود ۱۸ درصد است .  

     سرپرست اداره نظارت بر اجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهرستان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان بوده که شامل تسهیلات از محل عاملیت به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و ۵۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ سود ۱۸ درصد است .  

     وی با بیان اینکه سهمیه تسهیلات بافت ناکارآمد شهری در بودجه سال ۱۴۰۰ برای استان اصفهان یکهزار و ۱۵۰ فقره بوده است گفت : تا کنون بالغ بر ۷۰ درصد  (۸۱۰ فقره) جذب و ۳۴۰ فقره دیگر باقیمانده است . 

     لقمانی خاطرنشان کرد : متقاضیان جهت بهره مندی از این تسهیلات می توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به آدرس http://facility.udrc.ir اقدام به ثبت نام کنند .  

    وی تاکید کرد : قبل از هرگونه اقدام از قرار داشتن ملک مورد نظر در محدوده بافت فرسوده اطمینان حاصل شود که این موضوع در سامانه از قسمت  «استعلام موقعیت ملک در بافت فرسوده» با استفاده از کد جام (کد نوزده رقمی مندرج در سندهای تک برگی) و یا کد پستی انجام می‌پذیرد .  




    مطالب مرتبط

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    حمایت‌های مالی شامل وام نهضت ملی (ساخت) ، وام نوسازی مسکن (ساخت) و وام اجاره است که برای دریافت این حمایت‌های مالی کافی است متقاضیان به سایت facility.udrc.ir مراجعه کنند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    نظرات کاربران