در حال بارگذاری ...

عملیاتی شدن حدود ۷ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان از عملیاتی شدن حدود ۷ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان خبر داد و گفت : ۳۹۴ پروژه عمرانی با ۲۷۷ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان در حال اجراست .

غلامحسین خانی در خصوص وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، سند دار کردن واحدهای مسکونی تحت مسئولیت بنیاد و همچنین اجرای طرح‌های عمرانی روستایی گفت : سهیمه بنیاد مسکن استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۶ هزار و ۴۱۸ واحد بوده که هم‌اکنون بیش از ظرفیت و ۶ هزار و ۷۰۱ واحد در دست اجرا قرار دارد .

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن استان را ۴۰ درصد و در ۱۴ پروژه عنوان کرد . واحدهای آغاز شده در سال جاری به مرحله بهره‌برداری نمی‌رسند و در برنامه است تا بخشی از آنها در سال آتی تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند .

وی در خصوص سند دار کردن واحدهای مسکونی تحت مسئولیت بنیاد نیز اعلام کرد : سهمیه استان اصفهان برای سند دار کردن واحدهای مسکونی تحت مسئولیت در سال گذشته ۸ هزار و ۴۳۸ واحد بود که بیش از ظرفیت و ۸ هزار و ۵۳۸ واحد در سال گذشته سند دار شدند .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در خصوص پروژه‌های عمرانی اجرا شده در سطح استان اعلام کرد : پروژه‌های عمران روستایی در سطح استان اصفهان شامل محوطه‌سازی ، آسفالت معابر و بهسازی محیط روستایی در ۳۹۴ پروژه عمرانی روستایی با حدود ۲۷۷ میلیاردتومان اعتبار با پیشرفت فیزیکی ۱۷ تا ۲۸ درصد در دست اجراست .




مطالب مرتبط

اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

|

مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

|

نظرات کاربران