در حال بارگذاری ...

ارزیابی عملکرد ستادهای بازآفرینی شهری پایدار استانی و شهرستانی

در ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار یک نظام ارزیابی عملکرد برای ستادهای استانی و شهرستانی طراحی شده است و گزارش فعالیت‌ ستادهای شهرستانی به استاندار ارایه می‌شود تا مشخص شود کدام ستادهای شهرستانی عملکرد بهتری دارند و کدام شهرستان‌ها نیز باید تقویت شوند. همچنین بر اساس گزارش‌ها رتبه‌بندی صورت گرفته و در مقاطع ادواری از رتبه اول تا سوم هر استان تقدیر می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از طراحی نظام ارزیابی عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی بازآفرینی خبر داد و گفت : گزارش فعالیت‌ ستادهای شهرستانی به استاندار ارایه می‌شود تا مشخص شود کدام ستادهای شهرستانی عملکرد بهتری دارند و کدام شهرستان‌ها نیز باید تقویت شوند .

جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار استان کرمان با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، محمد مهدی فداکار استاندار، شهرداران و مدیران شهری کرمان برگزار شد .

محمد آئینی در این جلسه با بیان اینکه در ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار دستگاه‌های مختلفی دخیل هستند ، اظهار کرد : چنانچه نهاد یا دستگاهی خارج از این ستاد بخواهد به موضوع ورود پیدا کند باید تحت یک مدیریت واحد این کار را دنبال کند تا از تشتت فعالیت‌ها و موازی‌کاری جلوگیری شود .

آئینی با تاکید بر اینکه هر ماه باید ستادهای استان و شهرستان‌ها برگزار شود ، عنوان کرد : در ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار یک نظام ارزیابی عملکرد برای ستادهای استانی و شهرستانی طراحی شده است و گزارش فعالیت‌ ستادهای شهرستانی به استاندار ارایه می‌شود تا مشخص شود کدام ستادهای شهرستانی عملکرد بهتری دارند و کدام شهرستان‌ها نیز باید تقویت شوند. همچنین بر اساس گزارش‌ها رتبه‌بندی صورت گرفته و در مقاطع ادواری از رتبه اول تا سوم هر استان تقدیر می‌شود .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود : ستادهای استانی نیز توسط شرکت بازآفرینی شهری ارزیابی شده و گزارش عملکرد و رتبه آن‌ها به رییس جمهور محترم به رئیس ستاد ملی بازآفرینی تقدیم می‌شود . بنابراین باید فعال‌سازی ستادهای بازآفرینی استان و شهرستان به طور جدی در دستور کار قرار گیرد . از ستادهای بازآفرینی انتظار می‌رود بر اساس گزارشات ارایه شده توسط دفاتر تسهیل گری ، مشاوران و نیازهای اعلام شده توسط ساکنان، نیازمندی‌های محلات هدف را احصا و اولویت‌بندی کرده و در اختیار دستگاه‌ها قرار دهند . سپس این موارد طی گزارش مکتوب به استاندار ارسال و توسط استاندار در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شود .

به گفته آئینی ، طبق ماده ۱۶ قانون برنامه ملی بازآفرینی شهری دستگاه ها موظفند ۳۰ درصد اعتبارات طرح‌های تملک دارایی - سرمایه‌ای‌شان را به این طرح‌ها اختصاص دهند .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که وجه مشترک این محلات کم برخوداری آن‌هاست ، تصریح کرد : این محرومیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، کالبدی زیربنایی و روبنایی وجود دارد که باید کاهش یابد .

وی با اشاره به اینکه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بر حسب منابع و امکاناتی که دارد به شکل اهرمی به این موضوع ورود پیدا می‌کند ، عنوان کرد : اکنون ۶۴۳ شهر با محدوده مصوب وجود دارد و هر چند شرکت بازآفرینی شهری منابع چندانی در اختیار ندارد اما با این وجود در مقاطع مختلف توانسته حمایت‌های خوبی در محلات هدف انجام دهد .

وی همچنین خواستار این شد با توجه به گستردگی سطح استان کرمان، ستاد بازآفرینی در شمال و جنوب استان تفکیک شود.

آئینی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان گفت : در این جلسه مصوب شد تا شهرداری‌ها تخفیفاتی برای صدور پروانه ساخت در نظر گرفته و حداقل ظرف یک ماه مجوز ساخت را صادر کنند . همچنین قرار بر این شد تا دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله ادارات برق ، آب و تلفن خدمات‌رسانی به این واحدها را سرعت دهند . اکنون تسهیلات ارزان قیمت نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و سازندگان می‌توانند هم از تسهیلات نهضت ملی مسکن و هم از تسهیلات بافت‌های فرسوده استفاده کنند. تمهیدات بیشتری نیز برای سازندگان در نظر گرفته‌ایم که به موقع در مورد آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از گروه‌های جهادی دعوت کرد تا با حضور در محلات هدف مردم را به جریان نوسازی و تجمیع تشویق کنند .




مطالب مرتبط

ارائه مشوق‌های گوناگون از جمله مشوق‌های شهرسازانه و همچنین مشوق‌های حقوقی و قانونی بستری مناسب برای نوسازی فراهم کرده است که در کنار سود تسهیلات پایین‌تر نسبت به دیگر روش‌های ساخت می‌تواند روند نوسازی بافت‌های فرسوده را تسریع کرده و به فرایند نو شدن شهرها که در تمامی ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرایند نوسازی ۲۸۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و بهره برداری از ۱۰۲ هزار واحد، اجرای بسته تشویقی نوسازی و شهرسازی ...

|

انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

|

در سکونتگاه‌های غیررسمی سه نوع پروژه شامل پروژه‌های احداث مسکن بند« ی» ، پروژه‌های عمرانی – اجرایی بازآفرینی و پروژه‌های توانمندسازی و در بافت‌های فرسوده نیز پروژه‌های محرک توسعه در دست انجام است . پروژه شهرک جوانان و اراضی اسدگولی از جمله پروژه‌های جابه‌جایی ساکنان ...

|

اکنون که برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده است از این پس در چهارشنبه‌های بازآفرینی گزارش عملکردها مرتبط با تحقق ماده ۵۲ برنامه هفتم خواهد بود . البته نشست‌هایی در این خصوص خواهیم داشت و دوشنبه آینده اولین نشست تخصصی برنامه هفتم را برگزار خواهیم کرد .

|

نظرات کاربران