در حال بارگذاری ...
  • پرداخت ۳ هزار و ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون

    تسهیلات پرداخت شده از ابتدای اجرای طرح تاکنون به متقاضیان ۳ هزار و ۸۵ میلیاردتومان است . از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یکهزار و ۱۸۶ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۵ هزار و ۵۰۰ واحد تخصیص یافته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۳ هزار و ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد و گفت : از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یکهزار و ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی به ۵ هزار و ۵۰۰ واحد تخصیص یافته است .

    محمود شایان درباره میزان تخصیص اعتبار و ارایه تسهیلات به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده که از سال ۹۸ به بعد اجرایی و عملیاتی شد ، گفت : تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از ابتدای اجرای طرح به ۲۸ هزار و ۸۷۰ واحد پرداخت شد .

    به گفته مدیرعامل بانک مسکن ، تسهیلات پرداخت شده از ابتدای اجرای طرح تاکنون به متقاضیان ۳ هزار و ۸۵ میلیاردتومان است . از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یکهزار و ۱۸۶ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۵ هزار و ۵۰۰ واحد تخصیص یافته است .

    گفتنی است ، هم اکنون بیش از ۱۶۲ هزار هکتار مساحت از سطح شهرها را بافت فرسوده ، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی تشکیل می‌دهد که می‌تواند هدف بازآفرینی شهری قرار بگیرد . همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ناپایدار در کشور وجود دارد که باید نوسازی و بهسازی شود و در برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    تسهیلات بافت فرسوده از ابتدای طرح نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۶ هزار و ۸۱۱ فقره به میزان ۵ هزار و ۳۲۸ میلیاردتومان در دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    نظرات کاربران