در حال بارگذاری ...

متقاضیانی که از وام ودیعه مسکن استفاده نکردند در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند

منبع تامین تسهیلات کمک ودیعه مسکن محدود است و بنابراین اولویت‌بندی حتما باید در نظر گرفته بشود تا کسانیکه تا به حال از وام ودیعه مسکن استفاده نکرده‌اند در اولویت قرار بگیرند . در حال حاضر افرادی در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن و معرفی به بانک هستند که سال‌های گذشته وام ودیعه را دریافت نکرده‌اند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنند اولویت پرداخت این تسهیلات را متقاضیانی برشمرد که قبلا تسهیلات را دریافت نکردند .

پروانه اصلانی جزئیاتی از نحوه ثبت‌نام و دریافت تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن را توضیح داد و گفت : با مصوبه شورای پول و اعتبار ، سقف وام در تهران ۱۰۰ میلیون تومان ، در مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است .

اصلانی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی می‌توانند از وام ودیعه مسکن استفاده کنند ، اعلام کرد : قطعا کسانی که تاکنون از وام ودیعه مسکن استفاده نکردند در اولویت استفاده قرار دارند . یکی از اولویت های بهره‌مندی از وام ودیعه مسکن این است که متقاضیان قبلا از این وام استفاده نکرده باشند .

اجاره‌نامه و کد رهگیری برای دریافت وام ودیعه الزامی است

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تصریح کرد : افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره‌نامه و کد رهگیری باشند. هدف این است که واقعا وام تسهیلات ودیعه مسکن صرف کمک ودیعه اجاره مسکن بشود و نه صرف خرید کالاها و خدمات  دیگر که آثار تورمی دارند. تصمیم بر آن است که حتما پس از دریافت کد رهگیری وام ودیعه مسکن پرداخت شود . بنابراین می‌توان مراحل اولیه توافقات بین موجر و مستاجر در دفاتر مشاوران املاک انجام بشود و در نهایت وام ودیعه به متقاضیان واجد شرایط تعلق بگیرد .

اصلانی در خصوص افرادی که سال‌های گذشته وام ودیعه دریافت کرده‌اند در خصوص تکمیل موجودی و رسیدن به سقف مصوب تسهیلات ، اعلام کرد : منبع تامین تسهیلات کمک ودیعه مسکن محدود است و بنابراین اولویت‌بندی حتما باید در نظر گرفته بشود تا کسانیکه تا به حال از وام ودیعه مسکن استفاده نکرده‌اند در اولویت قرار بگیرند . در حال حاضر افرادی در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن و معرفی به بانک هستند که سال‌های گذشته وام ودیعه را دریافت نکرده‌اند .

متقاضیان در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن برای وام ودیعه اجاره ثبت‌نام کنند

وی تاکید کرد : از آنجاییکه رقم وام در سطوح مختلف شهری متفاوت است تعداد افرادی که می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند بر اساس درخواست است . با این حال سقف در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۴۰ هزار میلیاردتومان است. همچنین با توجه به اینکه وام ودیعه مسکن در تهران ، مراکز استان‌ها و سایر شهرها ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است بسته به اینکه تقاضاها در کدام شهرها و چه تعداد باشد قطعا روی تعدادی که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند تاثیر می‌گذارد .

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت : برای استفاده از این وام‌ها و در کل تسهیلات حوزه مسکن متقاضیان باید به نشانی سامانه‌های حمایتی وزارتی راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند و در بخش تقاضای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کنند .




مطالب مرتبط

مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به ...

|

به خانواده‌هایی که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند ، بر اساس شرایط درج شده در متن قانون یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان واگذار می‌شود . متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه و برای ثبت نام اقدام ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

|

عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

|

با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

|

نظرات کاربران