در حال بارگذاری ...
  • معرفی ۴ هزار و ۴۴۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات

    پروژه ۶۲۴ واحدی رشت دارای میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۰.۵ درصد ، پروژه ۳۶ واحدی انزلی دارای پیشرفت فیزیکی ۳۳ و پروژه‌های ۴۰ واحدی لنگرود ، ۶۱۲ واحدی آستارا، ۱۲۰ واحدی لنگرود در مراحل تهیه نقشه ، دریافت پروانه ساخت ، عملیات خاکبرداری ، تحکیم بستر است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از معرفی ۴ هزار و ۲۲۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت : از ابتدای اجرای طرح سند دار کردن در استان گیلان تاکنون ۱۵۴ هزار و ۲۰۴ برگ سند مالکیت صادر شد .

    حامد دائمی جزئیاتی از اجرای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن همراه با پیشرفت اجرا آنها ، وضعیت سند دار کردن واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تحت مسئولیت بنیاد و همچنین اجرای طرح های عمرانی روستایی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را اعلام کرد .

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : ۲۹۴ هزار و ۸۵۰ مترمربع زمین برای احداث ۳ هزار و ۵۵ واحد در قالب ۲۰ پروژه در ۱۲ شهرستان استان تحویل شده است .  هم‌اکنون در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۱ هزار و ۱۱۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۹ هزار و ۱۱ متقاضی حائز شرایط شناخته شده و ۷ هزار و ۱۳۰ متقاضی تایید نهایی شده‌اند .

    دائمی با اشاره به اینکه اجرای طرح  نهضت ملی مسکن به دو روش بنیاد ساخت و گروهی ساخت برنامه‌ریزی شده و اجرایی خواهد شد، افزود: تعداد واحدهای بنیاد ساخت یکهزار و ۴۳۲ واحد در ۴ شهر در قالب ۵ پروژه و تعداد واحدهای گروهی ساخت نیز یکهزار و ۶۲۳ واحد در ۱۰ شهر در قالب ۱۶ پروژه است .

    صدور ۱۵۴ هزار و ۳۰۴ برگ سند مالکیت توسط بنیاد مسکن گیلان

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بنیاد ساخت گفت : پروژه ۶۲۴ واحدی رشت دارای میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۰.۵ درصد ، پروژه ۳۶ واحدی انزلی دارای پیشرفت فیزیکی ۳۳ و پروژه‌های ۴۰ واحدی لنگرود ، ۶۱۲ واحدی آستارا، ۱۲۰ واحدی لنگرود در مراحل تهیه نقشه ، دریافت پروانه ساخت ، عملیات خاکبرداری ، تحکیم بستر است .

    دائمی در خصوص سند دار کردن واحدهای مسکونی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد و روستاها اعلام کرد : در سال ۱۴۰۰ با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان برای تعداد ۱۱۲ واحد مسکونی شهری در شهرهای رشت و فومن سند مالکیت صادر شد و برنامه‌ریزی لازم جهت صدور سند مالکیت ۸۱ واحد در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد .

    وی به صدور اسناد مالکیت روستای و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: در راستای برنامه‌های توسعه تاکنون ۱۵۴ هزار و ۳۰۴ برگ سند مالکیت صادر شده است که ۱۵۲ هزار و ۳۱۸ برگ سند مالکیت روستایی و یکهزار و ۹۸۶ برگ سند روستایی و ۶۵۱ برگ سند  مالکیت شهری است.

    صدور ۶ هزار و ۲۹۶ برگ سند در سال ۱۴۰۰

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان افزود : در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ هزار و ۲۹۶ برگ سند صادر شده که از این تعداد ۵ هزار و ۶۴۵ برگ سند روستایی و ۶۵۱ برگ سند شهری بود . دائمی تعداد روستاهایی که تاکنون مشمول طرح صدور سند شده اند را ۷۹۳ روستا برشمرد .

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان آماری از روند مقاوم سازی واحد‌های مسکونی استان را نیز ارایه کرد و گفت : از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی واحدهای مسکونی روستایی ، ۱۴۹ هزار و ۳۹۲ واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است و هم‌اکنون درصد مقاوم‌سازی مسکن در استان ۵۶ درصد است .

    معرفی ۴ هزار و ۴۴۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات

    وی افزود : در طرح نهضت ملی مسکن و احداث مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ سهیمه اختصاص یافته به استان گیلان ۸ هزار و ۹۷۵ واحد بود که از این تعداد ۴ هزار و ۴۴۹ متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند . 

    دائمی در خصوص اجرای طرح‌های عمرانی همراه با میزان اعتبار و میزان پیشرفت نیز اعلام کرد: در سال جاری ۳۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی جهت اجرای طرح هادی روستایی ( شامل زیرسازی ، آسفالت معابر ، پیاده روسازی ، جوی ، جدول و ...) پیش بینی شده و اختصاص یافته است که در اجرای این طرح ، میزان پیشرفت ۵۰ درصد است.




    مطالب مرتبط

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    با الحاق ۱۰.۸ هکتار از اراضی ملی ، این واحدها ، به بیش از ۳۵۰ واحد ویلایی قابل افزایش است و شهروندان بافرانی که در طرح نهضت ملی مسکن نایین ثبت نام کرده اند ، می‌توانند با مراجعه به اداره راه و شهرسازی شهرستان درخواست تغییر محل از نایین به بافران را ارائه دهند تا اقدام قانونی ...

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

    |

    نظرات کاربران