در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح جامع شهر جدید گلمان در شورای عالی شهرسازی و معماری

    طرح جامع شهر جدید گلمان در شرق شهر ارومیه در راستای تامین اراضی دولتی و پاسخگویی به نیازهای سکونتی سرریز جمعیتی ارومیه و شهرهای پیرامونی با ظرفیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، چهارمین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری در سال جاری در محل این وزارتخانه برگزار شد .

    در چهارمین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۱۴۰۱، مکان‌یابی احداث شهرک‌های مسکونی استان البرز ، طرح جامع شهر جدید گلمان و گزارش در خصوص مصوبه طرح ساماندهی پیرامون دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفتند .

    در این نشست موضوعات یادشده پس از بررسی توسط کمیته‌‌های تخصصی ، مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفتند .

    طرح جامع شهر جدید گلمان در شرق شهر ارومیه در راستای تامین اراضی دولتی و پاسخگویی به نیازهای سکونتی سرریز جمعیتی ارومیه و شهرهای پیرامونی با ظرفیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید .

    این طرح ضمن پاسخگویی به نیازها با ارائه طیف وسیعی از کاربری های خدماتی شهری ، فراشهری و برتر عامل افزایش سرانه‌ها و خدمات به خصوص خدمات بزرگ‌مقیاس گردشگری منطقه‌ای و ملی و در نتیجه عامل تعادل‌بخشی فضایی منطقه است .

    گزارش در خصوص مصوبه طرح ساماندهی پیرامون دانشگاه تهران پیرو مصوبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ مبنی بر تهیه طرح تفصیلی برای اراضی پیرامون و تعیین تکلیف مردم توسط شورای عالی مورد پیگیری قرار گرفت .

    با توجه به اینکه شهرداری به تکلیف مقرر در مصوبه مذکور عمل نکرده بود ، موضوع یادشده در جلسه روز گذشته شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران مجددا بررسی و ضمن تاکید بر طولانی شدن تهیه طرح ، مقرر شد طی دو هفته آینده موضع شهرداری در خصوص تهیه طرح توسط دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ، اخذ شود .

    همچنین در این راستا تاکید شد در صورت عدم تهیه طرح توسط شهرداری ، وزارت راه و شهرسازی راساً نسبت به تهیه طرح مطابق وظایف خود اقدام و نتایج را به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام کند .




    مطالب مرتبط

    پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

    |

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مغایرت اساسی در خصوص احداث تعاونی مسکونی در شهرک شهیدباقری را بررسی کرد و مقرر شد تا ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان ، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به ...

    |

    اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز در شهر جدید گلمان در حال انجام است و باید آماده سازی اراضی برای تسهیل اجرای طرح نیز بدون وقفه انجام گیرد .

    |

    نظرات کاربران