در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن

    در پروژه مسکن مهر تنها برای حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تامین زمین انجام شد در حالی که در طرح نهضت ملی مسکن ،‌ تا کنون بیش از مسکن مهر زمین تامین شده و بیش از این هم در شرف تامین و الحاق قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : مجموعا با تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده ، ‌برای دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید زمین تامین شده که در مرحله نهایی الحاق یا تغییر کاربری هستند .

    علیرضا فخاری درباره وضعیت فعلی تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور خاطرنشان کرد : تاکنون ۲۰ هزار هکتار اراضی مسکونی مستعد بارگذاری برای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده و در اختیار طرح قرار گرفته است . برآوردها حاکی از آن است که با استفاده از این ۲۰ هزار هکتار بعد از طی مراحل مقدماتی الحاق و تعیین کاربری‌ها ، می‌توان زمین مورد نیاز برای یک میلیون و ۴۲۳ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی را تامین ‌کرد .

    فخاری با اشاره به دیگر ظرفیت ‌های شناسایی شده ، گفت : علاوه بر این ، ۳۷ هزار هکتار زمین متعلق دولت نیز در حریم شهرها شناسایی شده‌اند و در مراحل مختلف بررسی برای الحاق در کارگروه‌های استانی، شورای برنامه‌ریزی و ... قرار دارند که باید مراحل الحاق و تعیین کاربری آن‌ها طی شود . اگر کارگروه‌های استانی رسیدگی به الحاق این اراضی به محدوده شهرها را تسریع کنند، حدود یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد دیگر نیز در این اراضی قابل بارگذاری خواهد بود .

    فخاری گفت : با این دو عدد مجموعا می‌توان زمین حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی را در اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید تامین کرد که تحقق این عدد حاصل بیش از ۱۷۰ جلسه با مدیران کل استانی کشور و استفاده از ظرفیت‌های سازمان ملی زمین و مسکن است .

    وی در ادامه به مقایسه میزان تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر پرداخت و گفت :‌ در پروژه مسکن مهر تنها برای حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تامین زمین انجام شد در حالی که در طرح نهضت ملی مسکن ،‌ تا کنون بیش از مسکن مهر زمین تامین شده و بیش از این هم در شرف تامین و الحاق قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد ...

    |

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    نظرات کاربران