در حال بارگذاری ...
  • اعلام جزییات شیوه اعتراض به رد درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاونت مسکن و ساختمان جزییات شیوه اعتراض به رد درخواست متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد .

    بر این اساس ، چنانچه فرم «ج» متقاضی به اشتباه قرمز اعلام شده و وضعیت متقاضی رد درخواست شده باشد ، متقاضی باید به منظور رفع آن مشکل دو اقدام را انجام بدهد .

    نخست _ برخی متقاضیان ثبت­‌نام در طرح اقدام ملی مسکن به علت ثبت‌­نام‌­های اولیه برای مسکن و زمین در گذشته ، به رغم اینکه از امتیازات بهره‌­مند نشده‌اند اما فرم (ج) آنها قرمز اعلام شده و وضعیتشان رد درخواست شده ، این افراد به منظور رفع این مشکل باید در زمانی که برای اعتراض در سامانه در نظر گرفته شده بود ، اعتراض خود را در سامانه طرح اقدام ملی مسکن (قسمت مشاهده و پیگیری درخواست) ثبت کرده و برای سبز شدن فرم (ج) و سابقه خود به اداره کل راه و شهرسازی استانی که ثبت‌نام را انجام دادند ، مراجعه می­‌کردند .

    دوم _ همچنین چنانچه وضعیت متقاضی غیر از رد درخواست باشد ، جهت سبز کردن استعلامات خود باید به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه و جهت سبز کردن استعلام فرم(ج) خود اقدام کند .

    چنانچه استعلام ثبت یا بانک متقاضی قرمز اعلام شده و وضعیت متقاضی رد درخواست شده باشد ، برای رفع آن باید مواردی را انجام داد .

    در صورتیکه استعلامات ثبت یا بانک متقاضی قرمز اعلام شده و وضعیت وی رد درخواست باشد ، این افراد به منظور برطرف شدن این مشکل باید اعتراض خود را در سامانه طرح اقدام ملی مسکن (قسمت مشاهده و پیگیری درخواست) ثبت کرده و برای سبز شدن استعلامات خود به اداره کل راه و شهرسازی استان ، بنیاد مسکن استان ، شرکت عمران شهر جدید ، اداره کل آموزش و پرورش استانی که ثبت‌نام را انجام دادند ، مراجعه کنند .

    همچنین چنانچه وضعیت متقاضی غیر از رد درخواست (دارای وضعیت در انتظار تایید استعلام باشد و یکی از استعلامات مالکیت و یا تسهیلات قرمز باشد) ، جهت سبز کردن استعلامات خود باید به اداره کل راه و شهرسازی استان ، بنیاد مسکن استان ، شرکت عمران شهر جدید ، اداره کل آموزش و پرورش استانی که ثبت‌نام را انجام دادند، مراجعه کرده و جهت سبز کردن استعلامات خود اقدام کند .

    در صورت ثبت‌­نام در شهر دیگر به دلیل تکمیل ظرفیت در شهر محل تقاضا ، امکان تغییر شهر محل ثبت‌­نام وجود دارد یا خیر ؟

    معاونت مسکن و ساختمان در پاسخ به این سوال اعلام کرد ، با توجه به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن ، تعداد ثبت­‌نام­‌ها بر اساس ظرفیت شهرهاست بنابراین امکان جابه­‌جایی و تغییر شهر مورد تقاضای ثبت‌نام‌کنندگان وجود ندارد . تاکید می‌شود که شهر جدید پردیس در مرحله دوم ثبت‌نام تهران به دلیل عدم وجود ظرفیت کافی حذف شد و امکان انتخاب این شهر وجود نداشت .




    مطالب مرتبط

    استان زنجان تجربه بسیار خوبی در مسکن مهر داشت و باید این موفقیت در طرح نهضت ملی مسکن هم محقق شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

    |

    این تعداد واحد مسکونی توسط چهار سازنده شامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است .

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

    |

    نظرات کاربران