در حال بارگذاری ...
  • اعلام جزئیات آماری پالایش اولیه طرح نهضت ملی مسکن در ۳۱ استان

    بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن ۵ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۶۶ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار و۱۵۳ نفر حائز شرایط اولیه (فرم ج سبز ، نداشتن سابقه مالکیت و عدم استفاده از تسهیلات دولتی) شدند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جزئیات آماری پالایش اولیه طرح نهضت ملی مسکن در ۳۱ استان اعلام شد که آمارها حاکی است که بیشترین ثبت‌نام و احراز شرایط اولیه در استان تهران و کمترین آنها نیز مربوط به شرق سمنان است .

    طرح نهضت ملی مسکن به عنوان طرح کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن هم‌اکنون مراحل پالایش نهایی خود را می‌گذراند . مقرر است تا پالایش شرط چهارم که شامل سابقه سکونت است در پایان خردادماه توسط ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرهای جدید نهایی و به معاونت مسکن و ساختمان اعلام شود تا متقاضیان واجد شرایط ضمن افتتاح حساب ، واریز وجوه اولیه و سایر شرایط به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن معرفی شوند .

    بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن ۵ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۶۶ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار و۱۵۳ نفر حائز شرایط اولیه (فرم ج سبز ، نداشتن سابقه مالکیت و عدم استفاده از تسهیلات دولتی) شدند .

    این گزارش حاکی است که متقاضیان به این ترتیب حائز شرایط اولیه شناخته شدند : اداره کل ایرانشهر ۴۸ هزار و ۴۰۸ نفر ، آذربایجان‌شرقی ۱۴۹ هزار و ۳۶۵ نفر ، آذربایجان‌غربی ۱۰۰ هزار و ۹۵۱ نفر ، اردبیل ۷۱هزار و ۸۹۲ نفر ، البرز ۱۳۳ هزار و ۹۱۴ نفر، ایلام ۲۱ هزار و ۲۷۵ نفر ، بوشهر ۳۹ هزار و ۸۴۸ نفر ، خراسان‌شمالی ۴۱ هزار و ۲۹۷ نفر ، سیستان و بلوچستان ۹۱ هزار و ۸۱۹ نفر ، شرق سمنان ۱۲ هزار و ۹۶۴ نفر ، قزوین ۴۹ هزار و ۵۲ نفر ، گیلان ۶۳ هزار و ۱۰۰ نفر، لارستان ۲۵ هزار و ۸۵۰نفر .

    همچنین در همدان ۷۹ هزار و ۹۷۳نفر ، اصفهان ۲۴۶ هزار و ۱۸۶نفر ، تهران ۴۱۸ هزار و ۳۱۷ نفر ، جنوب کرمان ۱۸ هزار و ۴۵۱ نفر ، چهارمحال و بختیاری ۵۳ هزار و ۷۱۳ نفر ، خراسان‌جنوبی ۴۷ هزار و ۲۴۸ نفر ، خراسان‌رضوی ۲۵۶ هزار و ۲۵۷ نفر ، خوزستان ۱۴۹ هزار و ۶۹۹ نفر ، زنجان ۷۵ هزار و ۴۸۰ نفر ، سمنان ۳۲ هزار و ۷۳۸ نفر ، فارس ۲۸۶ هزار و ۱۶۰نفر، قم ۷۹ هزار و ۲۱۳ نفر ، کردستان ۹۱ هزار و ۵۷ نفر ، کرمان ۹۸هزار و ۵۳۶ نفر ، کرمانشاه ۱۳۰ هزار و ۵۱۴ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۳۷ هزار و ۵۰ نفر ، گلستان ۵۲ هزار و ۶۹۰ نفر، لرستان ۸۵ هزار و ۹۶۷ نفر، مازندران ۹۰ هزار و ۷۲۲ نفر ، مرکزی ۷۵ هزار و ۹۸۱ نفر ، هرمزگان ۴۱ هزار و ۶۵۳ نفر و یزد ۶۲هزار و ۸۱۳ نفر از متقاضیان حائز شرایط اولیه شناخته شدند .

    بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۸۷۲ هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی آغاز شده است که این تعداد واحد شامل طرح‌های حمایتی شهری و روستایی است. در عین حال زمین با کاربری مسکونی برای حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تامین شده است.

    پیش‌تر نیز رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود : اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تامین اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی است که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است و در این راه باید سایر دستگاه‌ها تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

    وزیر راه و شهرسازی در عین حال تاکید کرده است که مهلت پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پایان خردادماه است و در این خصوص باید ادارات کل راه و شهرسازی و شهرهای جدید اهتمام لازم را داشته باشند .

    محمود محمودزاده نیز در اظهار نظر اخیر خود اعلام کرده است : هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف اجرا قرار دارد که واحدهای در حال اجرا پیشرفت مناسبی نیز دارند . در صدد هستیم تا قبل از پایان تابستان تعداد واحدهای قابل ملاحظه‌ای از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن افتتاح شوند و به بهره‌برداری برسند .

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۴ میلیون واحد مسکونی احداث خواهد شد که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آن در مناطق شهری و ۸۰۰ هزار واحد آن در مناطق روستایی است .




    مطالب مرتبط

    استان زنجان تجربه بسیار خوبی در مسکن مهر داشت و باید این موفقیت در طرح نهضت ملی مسکن هم محقق شود .

    |

    این تعداد واحد مسکونی توسط چهار سازنده شامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است .

    |

    تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    اتمام و تحویل طرح‌های بخش مسکن و ساختمان باید طبق برنامه زمانبندی انجام گیرد و توجه به سرعت و کیفیت اجرای طرح‌ها امری لازم و ضروری است .

    |

    نظرات کاربران