در حال بارگذاری ...
  • پروژه مسکن محله همت‌آباد شهر اصفهان الگوی موفق بازآفرینی شهری

    پروژه مسکن محله همت آباد اصفهان ، طرح نمونه کشوری در بازآفرینی شهری است که برای اجرای آن دفاتر تسهیل‌گری ایجاد شده و با مشارکت ۲۳ مالک که آورده‌شان زمین‌های آنان بوده، امکان ساخت ۷۴ واحد فراهم شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به اصفهان از پروژه مسکن محله همت آباد بازدید کرد و از در حال ساخت بودن حدود ۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده خبر داد .

    رستم قاسمی پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از پروژه بازآفرینی محله همت آباد شهر اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : ۱۵ درصد از طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده دیده شده و اکنون ساخت حدود ۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده در دست اجرا است . حجم زیادی از زیرساخت‌های کشور در شهرهای مختلف ، بافت‌های فرسوده است و به هر حال یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی نیز کمک به تعیین تکلیف این بافت‌ها است .  

    وزیر راه و شهرسازی پروژه بازآفرینی محله همت آباد را الگویی موفق و بسیار خوب دانست و گفت : بر اساس آماری که ارائه شد ۷۵ هکتار زمین این منطقه است و با روش در نظر گرفته شده بیش از ۲ هزار واحد در این جا می‌توان ساخت که کیفیت‌های خاص خود را دارد و لحاظ زیرساختی و ایمنی مناسب است . این روش خوبی است و جلساتی پیرامون توسعه این روش‌ها در اصفهان و تهران خواهیم داشت .  

    علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این بازدید اظهار داشت : پروژه مسکن محله همت آباد اصفهان ، طرح نمونه کشوری در بازآفرینی شهری است که برای اجرای آن دفاتر تسهیل‌گری ایجاد شده و با مشارکت ۲۳ مالک که آورده‌شان زمین‌های آنان بوده، امکان ساخت ۷۴ واحد فراهم شده است . پروژه همت آباد یکی از مهمترین پروژه‌های بازآفرینی شهر اصفهان بوده و شاه کلید اجرای این پروژه حمایت و اعتماد مردم است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت : طرح در نظر گرفته شده برای بازآفرینی محله همت‌آباد ، طرح تسهیلگری یا بعبارتی تسهیل امور از محل خودش بدون صرف هزینه است . در این طرح عرصه تحت اختیار ساکنین این منطقه که از محلات مصوب بافت فرسوده محسوب می‌شود بصورت گروهی تجمیع شده و به بلوک‌های ۴ تا ۵ طبقه تبدیل می‌گردد و اراضی باقیمانده جهت فراهم نمودن خدمات شهری بکار می‌روند .  

    قاری قرآن بیان داشت : براین اساس افراد ساکن در این مناطق از آپارتمان‌هایی نوساز با ارزشی فزون تر از منازل قبلی برخوردار می‌شوند و بدون پرداخت هزینه، خدمات شهری در نزدیکی منزلشان فراهم می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان گفت : بازنگری بافت فرسوده شهر گلپایگان در حال بررسی و اقدام است .

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

    |

    نظرات کاربران