در حال بارگذاری ...
  • اعلام استان هایی که اراضی طرح نهضت ملی مسکن را کامل تأمین کردند

    بنا بر دستور وزیر راه و شهرسازی و توافقاتی که انجام شده است تامین اراضی تمامی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۴ میلیون واحد مسکونی که در برخی از استان‌ها مشکلاتی داشته‌ باید حداکثر تا پایان مردادماه به اتمام برسد و نتایج نهایی شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس گزارش‌های ارایه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان در نشست شورای مسکن به ریاست وزیر راه و شهرسازی اعلام شد که ادارت کل راه و شهرسازی استان‌های سیستان و بلوچستان ، خراسان‌جنوبی ، بوشهر و لارستان (اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان فارس) مواردی هستند که اراضی طرح نهضت ملی مسکن را برای ساخت در چهار سال به طور کامل تامین کرده‌اند .

    نشست بررسی روند پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در حوزه‌های مسکن ، شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن ، ریاست بانک مسکن ، ریاست بنیاد مسکن در ساختمان دادمان و به شکل وبیناری با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با بررسی تازه‌ترین روند تامین اراضی ، پالایش متقاضیان و اجرای پروژه‌های طرح برگزار شد .

    بر اساس تازه‌ترین آمار ارایه شده در جلسه شورای مسکن به ریاست وزیر راه و شهرسازی حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که در مراحل نهایی پالایش را در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و همچنین شهرهای جدید می‌گذرانند .

    بنا بر اعلام محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان ، برای متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند و تعداد ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر حائز سه شرط (تاهل ، عدم بهره‌مندی از تسهیلات دولتی و عدم مالکیت) بوده اند که تاکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد توسط ادارات کل راه و شهرسازی و با نظارت سازمان ملی زمین و مسکن و حدود ۱۹۱ هزار واحد نیز توسط شهرهای جدید تامین زمین شده است و این رقم با انجام الحاق ها و تغییر کاربری ها به حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد می رسد .

    معاون مسکن و ساختمان یادآور شد : بنا بر دستور وزیر راه و شهرسازی و توافقاتی که انجام شده است تامین اراضی تمامی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۴ میلیون واحد مسکونی که در برخی از استان‌ها مشکلاتی داشته‌ باید حداکثر تا پایان مردادماه به اتمام برسد و نتایج نهایی شوند .

    وی همچنین بر تسریع در تامین اراضی با کاربری مسکونی تاکید کرد .

    استان هایی که اراضی نهضت ملی را کامل تأمین کردند

    بر اساس گزارش‌های ارایه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان ، استان‌های سیستان و بلوچستان ، خراسان‌جنوبی ، بوشهر و لارستان (اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان فارس) استان‌هایی هستند که اراضی طرح نهضت ملی مسکن را به طور کامل تامین کرده‌اند و استان‌های قم ، کردستان ، هرمزگان ، ایلام و تهران ۵ استانی هستند که مکلف شده‌اند تا اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تا مردادماه سال جاری شناسایی ، معرفی و تامین کنند .

    در این جلسه محمودزاده بر اهتمام مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران استانی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر روی اراضی تامین شده تاکید کرد و توضیح داد : طرح نهضت ملی مسکن سیاست دولت، تاکید رییس‌جمهوری و نیاز جامعه است که امیدواریم با تامین اراضی که انجام شده است هرچه سریعتر پالایش‌ها نهایی و ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد تا مردم شاهد عملکرد مناسب مجموعه دولت در بخش مسکن باشند .




    مطالب مرتبط

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    استان زنجان تجربه بسیار خوبی در مسکن مهر داشت و باید این موفقیت در طرح نهضت ملی مسکن هم محقق شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی ، مسعود بیات منش را به عنوان معاون مسکن و ساختمان خود منصوب کرد .

    |

    این تعداد واحد مسکونی توسط چهار سازنده شامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است .

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    نظرات کاربران