در حال بارگذاری ...
  • اجرای نهضت ملی مسکن با رویکرد حمایت از حقوق عمومی

    اجرای سریع و با کیفیت طرح‌های نهضت ملی مسکن همسو با رعایت حقوق عمومی در پروژه‌های راه و شهرسازی برای بهره‌مندی مردم از خدمات گسترده مجموعه راه و شهرسازی در رأس برنامه‌های اجرایی قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : استفاده از اراضی دولتی براساس ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری جهت حمایت از حقوق عمومی و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی در اجرای نهضت ملی مسکن تبیین شده است .

    سیدمحسن حمزه‌لو در نشست شورای حفظ بیت‌المال که با حضور رئیس کل دادگستری استان ، دادستان ارومیه و جمعی از مدیران استانی برگزار شد به ضرورت ‌سیاست‌گذاری و هماهنگی در استفاده اصولی از اراضی ملی تاکید کرد و گفت : اجرای سریع و با کیفیت طرح‌های نهضت ملی مسکن همسو با رعایت حقوق عمومی در پروژه‌های راه و شهرسازی برای بهره‌مندی مردم از خدمات گسترده مجموعه راه و شهرسازی در رأس برنامه‌های اجرایی قرار دارد .

    حمزه‌لو با بیان اینکه طرح‌های عمرانی حوزه راه و شهرسازی با حقوق بیت‌المال ارتباط مستقیم دارد ، افزود : علاوه بر تحقق قانون جهش تولید مسکن به عنوان اصلی‌ترین سیاست کارآمد دولت مردمی ، پروژه‌های راهسازی به طول ٢٠٢ کیلومتر کریدور بزرگراهی و راه اصلی ، بازآفرینی شهری و احداث پروژه‌های ساختمانی دولتی در دست اجرا داریم . در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان‌غربی به صورت شبانه‌روزی در امر پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی فعالیت دارد .

    حمزه‌لو همچنین بر ضرورت ارائه تدابیر و راهکارهای لازم برای حل مسئله صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت تاریخی شهر ارومیه تأکید کرد .

    در این نشست ، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه بر لزوم صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و بیت‌المال تاکید شد و سپس هر یک از اعضای جلسه گزارشی از اقدامات خود در حوزه حفاظت و صیانت از حقوق بیت‌المال ارائه کردند .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    این واحدهای مسکونی در ۵۲۵ قطع زمین تعیین شده اجرایی خواهد شد و مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌های لازم ندارد و تمام امکانات تامین شده است . مدت زمان اجرای این طرح از زمان آغاز عملیات اجرایی ۳۰ ماهه خواهد بود که پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    تامین زمین برای اجرای بیش از ۱۸۸ هزار واحد صورت گرفته و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    نظرات کاربران