در حال بارگذاری ...
  • تمامی معاملات مسکن باید در سامانه املاک و اسکان ثبت و واجد کد رهگیری شود

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : لازم است از این به بعد تمامی معاملات مسکن باید در سامانه املاک و اسکان ثبت و واجد کد رهگیری شود .

    خلیل محبت خواه بیان کرد : تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان این امکان را به وزارت راه و شهرسازی می دهد که املاک مسکونی متعلق به چه کسی است و چه شرایطی دارد .

    وی تصریح کرد : ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان همچنین این امکان را به وزارت راه و شهرسازی می دهد که املاک مسکونی با چه قیمتی می تواند اجاره و یا خرید و فروش شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بهره مندی و استفاده از خدمات دستگاه های دولتی خدمات رسان را منوط به خوداظهاری شهروندان در ...

    |

    مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ، تمامی سرپرستان خانوار ، مالکان و مستاجران ، باید املاک تحت تملک خود را در سامانه ثبت املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند .

    |

    تاکنون مجموعاً برای ۴۸۲۷ مورد اطلاعات ارسالی از طرف وزارت راه و شهرسازی پرونده مالیاتی تشکیل شده و برای ۱۶۷۲ مودی برگه دعوت و تعیین وقت جهت حضور در جلسه هیئت حل اختلاف صادر شده است .

    |

    تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    نظرات کاربران