در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین برای ساخت ۵۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن استان آذربایجان شرقی

    تا کنون پالایش بیش از ۹۰ درصد متقاضیانی که مدارک خود را بصورت کامل بارگذاری کرده‌اند ، انجام شده و پالایش سایر افراد نیز تا پایان تیر ماه تکمیل خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی سهم این استان از نهضت ملی مسکن برای چهار سال را ۲۰۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت :‌ تا کنون ساخت بیش از ۱۵ هزار و ۲۵۶ واحد آغاز شده و زمین مورد نیاز برای حدود ۵۳ هزار واحد مسکونی نیز تامین شده است .

    مهدی اسحقی نژاد از ثبت نام ۲۷۲ هزار و ۸۱۱ نفر در طرح ملی مسکن این استان خبر داد و افزود :‌ از این میزان ۲۰ هزار و ۹۲۶ نفر انصراف داده و ۵۵ هزار و ۷۳۰ متقاضی نیز حائز شرایط شناخته شده اند . تاکنون ۱۰ هزار و ۵۱ متقاضی نیز واریز وجه اولیه را انجام داده‌اند .

    اسحقی نژاد استقبال از تبریز با ۱۶۸ هزار و ۵۷۱ نفر متقاضی را از سایر شهرها بیشتر دانست و افزود : شهر سهند ۸۶ هزار و ۲۳ نفر و شهریار ۷۹ هزار و ۱۲۸ نفر متقاضی داشته است .

    وی درباره وضعیت پالایش متقاضیان نیز توضیح داد : تا کنون پالایش بیش از ۹۰ درصد متقاضیانی که مدارک خود را بصورت کامل بارگذاری کرده‌اند ، انجام شده و پالایش سایر افراد نیز تا پایان تیر ماه تکمیل خواهد شد .

    معاون مسکن راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی درباره روند ثبت نام متقاضیان نیز گفت : متقاضی باید بعد از ثبت نام با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن نسبت به بارگذاری مدارک شناسایی و گواهی سابقه سکونت خود و اعضای خانواده اقدام کند و پس از آن امکان ارسال دعوتنامه تشکیل پرونده برای متقاضی فراهم می‌شود . به منظور تسریع در پالایش متقاضیان و تسهیل مراجعه ثبت نام کنندگان ، تفاهمنامه‌ای فی مابین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل پست استان منعقد شده است و مردم برای تشکیل پرونده حضوری می‌توانند به اداره پست شهر محل تقاضای خود مراجعه کنند .

    وی با اشاره به دو شهر جدید سهند و شهریار در این استان برای نهضت ملی مسکن از کمبود زمین در شهر جدید شهریار و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان از جمله مراغه ، مرند ، اهر ، سراب و میانه خبر داد و افزود : پیگیری‌های لازم برای تأمین اراضی در حال انجام است .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به تامین زمین مورد نیاز برای حدود ۵۳ هزار واحد مسکونی گفت : برای تأمین زمین سهم ۲۰۰ هزار واحدی استان در طرح نهضت ملی مسکن ، از ابزارهای مختلف پیش‌بینی شده در شیوه‌نامه به ویژه الحاق اراضی استفاده شده است .

    اسحقی نژاد در مورد چگونگی اجرای بیمه کیفیت واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد : با هدف ارتقا کیفیت و پوشش هزینه‌های احتمالی ناشی از عیوب اساسی و پنهان پروژه‌های این طرح ، تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت بیمه البرز و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده تا پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن با رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی اجرا شود .

    معاون مسکن راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی درباره وضعیت واحدهای باقیمانده طرح مسکن مهر در این استان نیز گفت : اکثر پروژه های مسکن مهر در سطح استان تکمیل و تحویل متقاضیان شده که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است .

    وی افزود : تعداد محدودی از پروژه‌های باقیمانده مساکن مهر نیز مشمول پروژه‌های تعاونی ساز هستند ، مشکلات پیش روی این پروژه‌ها در جلسات کمیته تعاونی‌های مشکل‌دار استان که بصورت مستمر در محل اداره کل تعاون استان تشکیل می‌شود ، مطرح و به تفکیک هر پروژه تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    با استفاده از این پلتفرم آنلاین ساده ، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند ، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملا رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند .

    |

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    حساسیت موضوع انتخابات نظام مهندسی بسیار بالاست و خوشبختانه ترکیب اشخاصی که امروز جهت عضویت در هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی اعلام آمادگی کرده اند ، از حیث انرژی و تجارب ارزنده شان ، نوید برگزاری انتخاباتی خوب ، بدون حاشیه با فرآیند اصولی را می دهد .

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    نظرات کاربران