در حال بارگذاری ...
  • بهسازی و آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر معابر خاکی در ۵۶۵ شهر هدف بازآفرینی در همکاری با شهرداری‌ها

    تکمیل این پروژه‌ها در محرومیت‌زدایی و ارتقای سطح زندگی ساکنان بافت‌های فرسوده و محلات و بافت‌های هدف بازآفرینی و همچنین امیدواری در بین مردم موثر است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از همکاری آن شرکت و شهرداری‌ها برای بهسازی و آسفالت معابر خاکی یکهزار کیلومتر معابر خاکی در ۵۶۵ شهر کشور خبر داد و گفت : این اقدام اثری موثر در زندگی مردم و رفع چهره های بارز محرومیت‌ دارد .

    محمد آئینی یکی از رویکردهای شرکت بازآفرینی شهری ایران را تکمیل زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات و بافت‌های هدف بازآفرینی عنوان کرد و گفت : شرکت بازآفرینی شهری ایران در همکاری با شهرداری‌ها یکهزار کیلومتر بهسازی و آسفالت معابر خاکی را در ۵۶۵ شهر در دست انجام دارد . بخش عمده‌ای از این معابر در استان‌های خوزستان ، کرمان ، سیستان و بلوچستان ، اصفهان و خراسان‌رضوی قرار دارد که بافت فرسوده بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اقداماتی از این دست را در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی کاری بزرگ و در جهت رفع نیازهای واقعی ساکنان برشمرد و افزود : شرکت بازآفرینی شهری ایران ۳۸۰ پروژه را در بخش خدمات روبنایی و زیربنایی در دست انجام دارد که چنانچه منابع آنها امسال داده شود می‌توان این پروژه‌ها را تکمیل کرد .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد : تکمیل این پروژه‌ها در محرومیت‌زدایی و ارتقای سطح زندگی ساکنان بافت‌های فرسوده و محلات و بافت‌های هدف بازآفرینی و همچنین امیدواری در بین مردم موثر است .  

    گفتنی است ، در حال حاضر در سطح کشور ۷۱ هزار هکتار بافت فرسوده، ۵۹ هزار هکتار سکونتگاه‌ غیررسمی و ۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده تاریخی در کشور وجود دارد که در خصوص این بافت‌ها اقدامات توسعه‌ای در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    نظرات کاربران