در حال بارگذاری ...

ضرورت فعال‌سازی قرارگاه‌های فرهنگی- اجتماعی در شهرهای جدید

بهره گیری از ظرفیت رسانه ای و تبلیغی شهرها ، تبلیغات محیطی قوی و در نهایت تمرکز ویژه بر مدارس به عنوان بزرگترین ساختار تربیتی و آموزشی از عوامل مؤثر دیگر در بحث احیای هویت انسانی و اجتماعی در شهرها به شمار می‌روند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور خود نگاه فرهنگی به شهر را به عنوان پیشران اقدامات در این حوزه دانست و افزود : در این راستا باید ضمن فعال سازی قرارگاه‌های فرهنگی - اجتماعی در شهرها از سرمایه‌های موجود برای اقدامات این حوزه بهره ببریم .

سید مجید امامی با حضور در گردهمایی مشاورین و مسئولین توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید کشور با تأکید بر اینکه ورود به حوزه فرهنگ عمومی بدون در نظر گرفتن فهم اجتماعی در شهرها ممکن نخواهد بود گفت : در این راستا باید ضمن فعال سازی قرارگاه‌های فرهنگی - اجتماعی در شهرها از سرمایه‌های موجود برای اقدامات این حوزه بهره ببریم .

امامی در ادامه بزرگترین حوزه عمومی در شهرها را محله عنوان کرد و گفت : توجه به این مسئله قطعا برای تک تک افراد جامعه مسئولیت شهری به همراه می‌آورد. شهرهای امروز شهرهای انسان محوری نیستند ، ما امروز باید به نحوی در آرایش فضای شهری دقت کنیم که نظام شهری بازآفرینی شود .

دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور در ادامه سخنان خود نگاه فرهنگی به شهر را به عنوان پیشران اقدامات در این حوزه دانست و افزود : احیای محله ، محله سازی ، ایجاد مشارکت و برگزاری رویدادها همه باعث احیای هویت انسانی و اجتماعی در شهرها می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد . بهره گیری از ظرفیت رسانه ای و تبلیغی شهرها ، تبلیغات محیطی قوی و در نهایت تمرکز ویژه بر مدارس به عنوان بزرگترین ساختار تربیتی و آموزشی از عوامل مؤثر دیگر در بحث احیای هویت انسانی و اجتماعی در شهرها به شمار می‌روند .

امامی در بخش دیگری از سخنان خود سه مسئله دوره نوجوانی ، پایداری خانواده و شکاف بین فرهنگ رسمی و غیررسمی را موارد خطرناک موجود در حوزه اجتماعی کشور دانست و گفت : ما باید با استفاده از هویت ایرانی به عنوان یک زبان مشترک و همچنین توجه به محیط خانواده و نوجوانان مانع از بروز مشکلات جدی در این حوزه شویم .

وی در پایان حمایت از نهادهای مدنی را در کمک به رفع مشکلات اجتماعی مسئله ای حائز اهمیت عنوان کرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سومین جلسه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور طی سال جاری در محل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد .

|

شهرهای هوشمند بر اساس استفاده از فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیا ، هوش مصنوعی و داده‌های کلان طراحی می‌شوند . این شهرها دارای سیستم‌های مدیریت هوشمند برای کنترل حمل‌ونقل ، انرژی ، آب و پسماند هستند . همچنین ، خدمات شهری در این شهرها به صورت دیجیتال ارائه می‌شود و ...

|

چنانچه منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم طی دو ماه آینده واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کنیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

|

شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان را در سوابق فعالیتی خود دارد .

|

نظرات کاربران