در حال بارگذاری ...
  • تأکید بر ضرورت تهیه پیوست فرهنگی - اجتماعی برای طرح نهضت ملی مسکن

    بحث زیرساخت‌ها ، حوزه کارکردی ، سبک زندگی و هویت بخشی بخش های مهم سند توسعه اجتماعی بوده که از سوی متخصصان این حوزه در تمامی شهرها در دست بررسی قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر توسعه فرهنگی و اجتماعی شرکت عمران شهرهای جدید در گردهمایی مشاورین و مسئولین توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت های تابعه ، از تدوین سند توسعه اجتماعی ، فرهنگی شهرهای جدید در آینده‌ای نزدیک خبر داد .

    سید علیرضا مکبری در گردهمایی مشاورین و مسئولین توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید کشور ضمن بیان اینکه در تلاش هستیم تا شرکت عمران را به عنوان یک نهاد فرهنگی در کشور معرفی کنیم ، گفت : خوشبختانه سند توسعه اجتماعی ، فرهنگی مبنی بر امور اجرایی در دست تهیه بوده که با دید مشارکتی و مبتنی بر قومیت‌ها پس از تکمیل به تمامی شهرهای جدید ابلاغ خواهد شد .

    مکبری همچنین با تأکید بر اینکه ترویج سبک زندگی شهری باید در حوزه خانواده صورت پذیرد ، گفت : بحث زیرساخت‌ها ، حوزه کارکردی ، سبک زندگی و هویت بخشی بخش های مهم سند توسعه اجتماعی بوده که از سوی متخصصان این حوزه در تمامی شهرها در دست بررسی قرار دارد .

    این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم مشکلات حوزه فرهنگی و اجتماعی طرح مسکن مهر بار دیگر در شهرها دیده شود ، گفت : پیوست فرهنگی اجتماعی طرح نهضت ملی مسکن نیز امری ضروری بوده و هم اکنون در حال پیگیری است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

    |

    نظرات کاربران