در حال بارگذاری ...

آغاز ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی

در این دوره از ثبت‌نام‌ها برای هر شهری که توانسته باشیم زمین جدیدی تهیه کنیم و یا نسبت به ظرفیت‌های قبلی متقاضی موثر وجود نداشت و مازاد ظرفیت بود از امروز به مرور ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شوند و مردم می‌توانند مراجعه و ثبت‌نام کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از آغاز ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی از ساعت ۱۲ امروز ۱۵ تیرماه در ۴ استان و بیش از ۴۰ شهر خبر داد .

پروانه اصلانی در خصوص جزئیات ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی اعلام کرد : ثبت‌نام برای استفاده از تسهیلات مسکن در حوزه یارانه‌ای از امروز ۱۵ تیر ساعت ۱۲ در سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir آغاز می‌شود .

اصلانی ادامه داد : در این دوره از ثبت‌نام‌ها برای هر شهری که توانسته باشیم زمین جدیدی تهیه کنیم و یا نسبت به ظرفیت‌های قبلی متقاضی موثر وجود نداشت و مازاد ظرفیت بود از امروز به مرور ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شوند و مردم می‌توانند مراجعه و ثبت‌نام کنند . در حال حاضر در ۴ استان برای حدود ۴۰ شهر ظرفیت‌ ثبت‌نام شناسایی کردیم که به مرور افزایش می یابد .

وی تصریح کرد : زمین‌ها و ظرفیت‌های جدیدی که در هر شهری شناسایی ‌شود به مرور سامانه برای ثبت‌نام در آن شهرها باز خواهد شد .

اصلانی در خصوص پاسخ دهی به سوالات مردم در خصوص وام ودیعه مسکن اعلام کرد : متولی اصلی وام ودیعه مسکن بانک مرکزی است که سهمیه‌ها را برای بانک‌ها تعیین کرده است . وزارت راه و شهرسازی نیز یک توزیع استانی از نیاز برای بانک مرکزی ارسال کرده است. چنانچه فردی به بانک مراجعه می‌کند و بانک به دلایل واهی وام ودیعه مسکن را پرداخت نکند می‌تواند به سرپرستی آن بانک در استان مراجعه و موضوع را پیگیری کند .

وی تصریح کرد : بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک ها اگر سهمیه وام ودیعه مسکن را پرداخت نکنند مشمول جریمه مالیاتی خواهند شد . بنابراین امسال چنین مشکلی وجود نخواهد داشت و بانک‌ها راغب هستند که وام ودیعه مسکن به مردم پرداخت شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

|

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

واحدهای این مجموعه در پلاک‌های ۳۲۰ تا ۴۰۰ متری ساخته خواهند شد . ساختمان‌ها به صورت سه‌طبقه حیاط‌دار طراحی شده و در هر طبقه دو واحد مستقر می‌شود .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

نظرات کاربران