در حال بارگذاری ...

تسریع در طرح نهضت ملی مسکن استان یزد و رفع موانع موجود

با توجه به انگیزه و زمینه های موجود در استان ، قرارگیری استان یزد در صدر جدول رتبه بندی استان های برتر در طرح نهضت ملی مسکن دور از انتظار نیست .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، صبح امروز نشست شورای مسکن استان به ریاست استاندار و سایر اعضای عضو این شورا در محل استانداری یزد برگزار شد .

در این نشست که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به صورت تلفنی حضور یافت ، تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن مورد تاکید قرار گرفت و در جهت رفع موانع موجود ، تصمیمات شایسته ای اخذ شد ، که قطعا باعث شتابگیری این طرح در استان خواهد شد .

وزیر راه و شهرسازی ، پالایش متقاضیان ، الحاق یا تغییر کاربری اراضی و آغاز عملیات اجرایی را سه کار مهم در طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت : در برهنه زمانی کنونی کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و جلسات مربوط به این مهم باید به صورت هفتگی برگزار شود .

قاسمی در ادامه خاطرنشان کرد : با توجه به انگیزه و زمینه های موجود در استان ، قرارگیری استان یزد در صدر جدول رتبه بندی استان های برتر در طرح نهضت ملی مسکن دور از انتظار نیست .

 




مطالب مرتبط

مصوبات کمیته فنی به کمیسیون ماده پنج و سپس به دفتر نظارت بر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایت پس از تایید معاونت عمرانی استانداری به مراجع ذی‌ربط ابلاغ می‌شود . در این طرح حدود ۶۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن زمین تامین می‌شود .

|

در برخی سایت‌های نهضت ملی مسکن مانند شهرک کوهسار روزیه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به بالای ۶۰ درصد رسیده و ۳۰ واحد نیز به اتمام رسیده است .

|

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که وجود دارد و بر روند ساخت مسکن ملی در استان می‌تواند تأثیرگذار باشد مطالبات پیمانکاران در حوزه آماده‌سازی بود که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع شدن است .

|

اجرای عملیات آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان سمنان توسط شهرداری سمنان تسریع شود . هم‌اکنون در سایت ۱۲/۶ هکتاری شهرک کوهسار روزیه برخی واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است و انتظار می‌رود تا روند آماده‌سازی این سایت در اولویت شهرداری قرار گیرد .

|

سایت ۱۷ هکتاری ۹۰ درصد ، سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری ۷۰ درصد ، سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۵ درصد و سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

|

نظرات کاربران