در حال بارگذاری ...
  • محرومیت افراد از برخی خدمات اجتماعی در صورت عدم ثبت نام در سامانه املاک و اسکان کشور

    هر نوع خدمات بانکی شامل بازگشایی حساب ، دسته چک ، شماره گذاری خودرو ، گواهینامه و بسیاری از موضوعات که در قانون به صراحت به آن‌ها اشاره شده است ، شامل افرادی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده‌اند ، نخواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از محرومیت افراد از برخی خدمات اجتماعی در صورت عدم ثبت نام در سامانه املاک و اسکان کشور خبر داد .

    رستم قاسمی در خصوص اتصال سامانه املاک و اسکان کشور به پنجره خدمات دولت الکترونیک ، گفت : سامانه املاک و اسکان کشور یکی از جامع‌ترین سامانه‌هایی است که در کشور به آن نیاز است .

    وی با بیان اینکه اطلاعات ۷۳ میلیون نفر موجود بوده که حدود ۱۱ میلیون کد پستی است ، عنوان کرد : باید این سامانه هر چه سریعتر تکمیل شود ، لذا در وزارت راه و شهرسازی تلاش‌های بسیاری در دست اجرا است تا این اتفاق رخ دهد .

    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : اخیراً نیز بخشنامه‌هایی صادر شده و قوانینی در مجلس شورای اسلامی تعیین شده است تا کسانی که به صورت خود اظهاری وارد سامانه نشوند ، از برخی خدمات محروم شوند . هر نوع خدمات بانکی شامل بازگشایی حساب ، دسته چک ، شماره گذاری خودرو ، گواهینامه و بسیاری از موضوعات که در قانون به صراحت به آن‌ها اشاره شده است ، شامل افرادی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده‌اند ، نخواهد شد .

    وی با تاکید براینکه باید اطلاعات در سامانه ثبت شود و خوداظهاری صورت گیرد ، گفت : این سامانه بسیار جامع است که می‌تواند ما را برای برنامه‌ریزی‌های متعدد یاری کند تا حتی به آمارگیری پنج ساله نفوس و مسکن در کشور نیاز نباشد؛ لذا امیدوارم این سامانه با همکاری مردم کشور به زودی آنگونه که باید آغاز به کار کند .

    وزیر راه و شهرسازی از امکان ثبت نام متقاضیان جدید در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد : در بررسی‌های اخیری که در خصوص ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن انجام شد ، در شهرهایی که زمین بیش از تعداد ثبت نامی‌ها تامین شده است ، اعلام کرده‌ایم مردم عزیز کشور در سامانه ثبت نام کنند . لذا از همه هموطنان درخواست می‌کنم حتماً در این فرصت که سامانه بازگشایی شده است ، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند ؛ چرا که در این مناطق عنوان شده ، زمین موجود است و امکان ساخت نیز وجود دارد .




    مطالب مرتبط

    در این دولت ، با مطالبه گری بنیاد شهید و همراهی وزارت راه و شهرسازی ، به دنبال آن هستیم که قانون را اجرا کنیم و از خانواده شهدا و فرزندان شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .

    |

    قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران کاملا شفاف است و این بدهکاری چندین و چند ساله ای است که به خانواده ایثارگران وجود دارد . به همین خاطر در این تفاهم‌نامه سعی شد که به صورت اجرایی نسبت به تامین مسکن ایثارگران ورود پیدا کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفاهم‌نامه‌ای ۲۱ ماده‌ای را در تاریخ ۱۴۰۳.۷.۲ امضا کردند که ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با گذشت ۱۷ سال از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (مصوب ۱۳۸۶) ؛ بندی از این قانون با امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن ...

    |

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    نظرات کاربران