در حال بارگذاری ...
  • امضاء قرارداد ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی میان وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

    براساس آمارها آغاز حدود یک میلیون و ۵۶۰ هزار واحد مسکن در کشور را در دستور کار داریم که باید به سقف دو میلیون برسانیم و به محض آغاز عملیات اجرایی دو میلیون واحد ، همواره ساخت برای سقف بعدی ادامه خواهد داشت تا در پایان دوره تعهدات خود را در ساخت ۴ میلیون مسکن به نتیجه برسانیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از امضاء قرارداد ۵۰۰ هزار واحدی وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بررسی واگذاری سند به خانه‌های حاشیه‌نشین‌ها خبر داد .

    رستم قاسمی در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کردستان ، گفت : کردستان یکی از استان‌های کم برخوردار در حوزه‌های مختلف از جمله بحث راه بوده که نسبت به شاخص‌های کشور عقب‌تر است .

    وی با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی استان ، اعتبار شش هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است ، عنوان کرد : این رقم نسبت به دیگر استان‌ها خوب است ، چرا که به جز اعتبارات برنامه و بودجه کشور برای فعالیت‌های استان در نظر گرفته شده است که می‎تواند تحولی را در حوزه راه‌های استان ایجاد کند .

    وی با بیان اینکه برای سفرهای استانی گزارش پیشرفت پروژه‌ها را پیگیری خواهیم کرد ، گفت : برای فرودگاه سقز اعتبار پیش‌بینی شده است ، همچنین در حوزه نهضت ملی مسکن وضع زمین در کردستان مطلوب نیست ، اما باید مساله زمین برای متقاضیان که از مرحله پالایش عبور کردند ، رفع شود . به استان کردستان به سبب شرایط خاصی که دارد باید در بحث تعیین تکلیف پالایش زمان بیشتری اختصاص دهیم .

    قاسمی از بازگشایی سامانه برای چندین استان و شهر خبر داد و گفت : افراد جدید و متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در این استان‌ها می‌توانند ثبت نام کنند ؛ چرا که قصد داریم افراد را صاحب‌خانه کنیم . لازمه این امر تلاش جدی است که امروز نیز استاندار بر این امر تاکید دارد تا زمین‌های مورد نیاز تامین شود ، چه به صورت توافق با بخش خصوصی و چه به صورت توافق با دستگاه اجرایی ، باید کمیته تامین زمین این امر را در نظر گیرد و این فرصت را شبانه‌روزی پیگیری کند .

    وزیر راه و شهرسازی ، با تاکید بر اینکه طی دو ماه آینده باید تعیین تکلیف زمین‌ها به اتمام برسد ، گفت : فرصت پالایش به استان داده شد و فرصت تامین زمین نیز به لحاظ فرصت‌هایی که پیش رو داریم ، فرصت محدودی است . براساس آمارها آغاز حدود یک میلیون و ۵۶۰ هزار واحد مسکن در کشور را در دستور کار داریم که باید به سقف دو میلیون برسانیم و به محض آغاز عملیات اجرایی دو میلیون واحد ، همواره ساخت برای سقف بعدی ادامه خواهد داشت تا در پایان دوره تعهدات خود را در ساخت ۴ میلیون مسکن به نتیجه برسانیم .

    وی با بیان اینکه خوشبختانه منابع بسیار خوبی براساس قانون جهش تولید پیش‌بینی شده است ، اظهار کرد : با تداوم روند ساخت ، اعتماد افراد نیز افزایش می‌یابد و سهم خود را پرداخت می‌کنند .

    وزیر راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن را یکی از موضوعات حائز اهمیت دولت و مجلس خواند و عنوان کرد : این دو مولفه و نیاز مردم به مسکن می‌طلبد این طرح با سرعت بیشتری پیگیری شود و اقدامات بزرگی خصوصا در حوزه تامین زمین ، انتخاب پیمانکاران و شروع عملیات اجرایی را در دستور کار قرار دهیم .

    قاسمی از قرارداد بنیاد مستضعفان با وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت : اخیرا نیز با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرارداد ۵۰۰ هزار واحدی را به امضاء رساندیم و برای ساخت مسکن محرومان نیز با کمیته امداد امام(ره) ، بهزیستی و بنیاد شهید ۵۰۰ هزار واحد را در سطح کشور توافق کردیم .

    وی با تاکید بر اینکه باید به عنوان کارکنان دولت به ویژه در وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنندگان بسیاری را مد نظر قرار دهیم ، گفت : امسال قانونی تصویب شده است تا بتوانیم به خانه‌های تصرفی و حاشینه‌نشینی نیز سند ارائه دهیم و آئین نامه آن در دست دولت است که به زودی ابلاغ می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی بر برخورد مناسب با مردم تاکید و اظهار کرد : نگاه ما باید خدمتگزاری باشد ، همچنین تعداد مراجعه کنندگان به وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف بسیار است و رضایتمندی آنان باید در اولویت قرار گیرد .




    مطالب مرتبط

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان ، سه هزار و ۱۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و یک هزار قطعه زمین به متقاضیان ...

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    نظرات کاربران