در حال بارگذاری ...

ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان

این موضوع موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلات شهر کاشان می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان توسط استاندار به شهردای کاشان خبر داد و گفت : این موضوع موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلات شهر کاشان در حوزه شهرسازی می شود .

محمد بنائیان اظهار داشت : در طی برگزاری جلسات اخیر کمیته کارشناسی شهرهای استان اصفهان ، موارد جاری شهرهای بهارستان ، برف انبار و اصفهان مورد بررسی قرار گرفت . در این جلسات طرح تفصیلی شهرهای ابریشم ، خمینی شهر ، لایبید ، قمصر ، نجف آباد و برف انبار بررسی شدند .

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه آخرین طرح جامع خمینی شهر در سال ۹۶ مصوب شده است ، اذعان داشت : شهر خمینی شهر با مساحت ۱۷۵ کیلومتر مربع ، در مجاورت کلانشهر اصفهان واقع شده و از مهم ترین شهرهای مجموعه شهری اصفهان است و تهیه و تصویب طرح تفصیلی برای این شهر یکی از اولویت‌های اصلی استان و حوزه معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می‌شود .  

وی در خصوص مباحث مطرح شده در جلسات اخیر کمیسیون ماده پنج شهر اصفهان و گروه کاری تلفیق زیربنایی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد گفت : مباحث تغییر کاربری و اصلاح خط بدنه از جمله موارد بررسی شده در این جلسات بود . در جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی موارد حریم شهر اصفهان و قهجاورستان ، محور تشریفات شهر اصفهان ، ساماندهی مشاغل غیر مزاحم شهری ، اصلاح قسمتی از خط بدنه رینگ چهارم و موارد داخل حریم شهر اصفهان مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت .  

وی گفت : محور تشریفات شهر اصفهان به فرودگاه اصفهان منتهی می‌شود و به دلیل وجود برخی از کاربری‌های نامناسب در مسیر ، نیازمند طراحی و مناسب سازی بوده که این موضوع در قالب اصلاح حریم شهر اصفهان و طرح ساماندهی مسیر در حال بررسی است .  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان در پایان خردادماه سال جاری ، توسط استاندار به شهرداری شهر کاشان ، بیان داشت : این موضوع موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلات شهر کاشان می‌شود . 




مطالب مرتبط

برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

|

جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

|

موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

|

در نگرش و روش نوین ، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها ، مشارکتی‌بودن فرایند تدوین برنامه است ، بنابراین سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت مشارکت فعال در این زمینه ، می‌توانند نقش بی‌بدیلی در پیشرفت و توسعه اصفهان ایفا کنند .

|

تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

|

نظرات کاربران