در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان

    این موضوع موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلات شهر کاشان می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان توسط استاندار به شهردای کاشان خبر داد و گفت : این موضوع موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلات شهر کاشان در حوزه شهرسازی می شود .

    محمد بنائیان اظهار داشت : در طی برگزاری جلسات اخیر کمیته کارشناسی شهرهای استان اصفهان ، موارد جاری شهرهای بهارستان ، برف انبار و اصفهان مورد بررسی قرار گرفت . در این جلسات طرح تفصیلی شهرهای ابریشم ، خمینی شهر ، لایبید ، قمصر ، نجف آباد و برف انبار بررسی شدند .

    معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه آخرین طرح جامع خمینی شهر در سال ۹۶ مصوب شده است ، اذعان داشت : شهر خمینی شهر با مساحت ۱۷۵ کیلومتر مربع ، در مجاورت کلانشهر اصفهان واقع شده و از مهم ترین شهرهای مجموعه شهری اصفهان است و تهیه و تصویب طرح تفصیلی برای این شهر یکی از اولویت‌های اصلی استان و حوزه معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می‌شود .  

    وی در خصوص مباحث مطرح شده در جلسات اخیر کمیسیون ماده پنج شهر اصفهان و گروه کاری تلفیق زیربنایی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد گفت : مباحث تغییر کاربری و اصلاح خط بدنه از جمله موارد بررسی شده در این جلسات بود . در جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی موارد حریم شهر اصفهان و قهجاورستان ، محور تشریفات شهر اصفهان ، ساماندهی مشاغل غیر مزاحم شهری ، اصلاح قسمتی از خط بدنه رینگ چهارم و موارد داخل حریم شهر اصفهان مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت .  

    وی گفت : محور تشریفات شهر اصفهان به فرودگاه اصفهان منتهی می‌شود و به دلیل وجود برخی از کاربری‌های نامناسب در مسیر ، نیازمند طراحی و مناسب سازی بوده که این موضوع در قالب اصلاح حریم شهر اصفهان و طرح ساماندهی مسیر در حال بررسی است .  

    معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان در پایان خردادماه سال جاری ، توسط استاندار به شهرداری شهر کاشان ، بیان داشت : این موضوع موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلات شهر کاشان می‌شود . 




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

    |

    در نگرش و روش نوین ، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها ، مشارکتی‌بودن فرایند تدوین برنامه است ، بنابراین سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت مشارکت فعال در این زمینه ، می‌توانند نقش بی‌بدیلی در پیشرفت و توسعه اصفهان ایفا کنند .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    نظرات کاربران