در حال بارگذاری ...
  • عملیات احداث ۱۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرک اندیشه چهار اردبیل در حال اجراست

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : عملیات احداث یک‌هزار واحد مسکن نهضت ملی در شهرک اندیشه چهار اردبیل در حال اجراست .

    محمد زارع حسین‌زاده در جریان بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن در اردبیل اظهار کرد : در استان اردبیل در چهار سال دولت سیزدهم قرار است ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکن احداث شود که سهم سالانه ۱۵ هزار و ۸۸۳ واحد است .

    وی به ثبت‌نام ۹۳ هزار و ۲۶۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت : از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۸۳ نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌ها ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۷۳۵ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند . بعد از انجام مراحل متعدد پالایش ، در مجموع ۱۲ هزار و ۶۵۳ نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده که از این تعداد پنج هزار و ۶۴۶ نفر مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند .

    زارع حسین‌زاده از تخصیص زمین برای احداث این واحدها خبر داد و افزود : برای احداث زمین در مرحله اول ۱۰۰ هکتار اراضی تأمین شده و به غیر از شهر اردبیل ، در سایر شهرستان‌ها واگذاری زمین انجام شده است .

    وی از انعقاد قرارداد برای احداث چهار هزار واحد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد : عملیات احداث سه هزار و ۶۴۲ واحد شروع شده که سهم شهر اردبیل ۲ هزار و ۲۷۰ واحد است که در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    زارع حسین‌زاده از بهره‌برداری ۵۴۰ واحد مسکن تا آخر امسال خبر داد و اضافه کرد : عملیات اجرایی این پروژه‌ها به طور متوسط ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارد که شامل سایت داروپخش ۱۵۰ واحد و سایت اندیشه ۲، ۲۱۰ واحد که با پیشرفت ۹۰ درصد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید .

    وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد : افتتاح سایت کارگر با پیشرفت ۹۰ درصد و اندیشه یک نیز با ۸۰ درصد تا شهریورماه امسال امکان‌پذیر خواهد شد تا تحویل متقاضیان شود که امیدواریم در مجموع ادامه احداث نهضت ملی مسکن را تا ۲ هزار واحد در سطح استان شاهد باشیم که قرار است به سرعت تأمین زمین انجام شود .

    معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل به سه گزینه مطرح برای تأمین زمین در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد : بعد از تأیید شورای عالی معماری و شهرسازی ، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای مسکن ، یکی از این گزینه‌ها تعیین و پروژه نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد .

    وی به ثبت‌نام متقاضیان مجرد اعم از زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۲۳ سال اشاره کرد و گفت : با اخذ تعهد مبنی بر تأهل بودن در زمان تحویل ، ثبت‌نام از متقاضیان انجام شده و انتظار می‌رود واگذاری‌ها به سرعت انجام شود .




    مطالب مرتبط

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    موظف هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به مردم و متقاضیان که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند تحویل دهیم و در این موضوع هیچ بهانه ، کم‌کاری و قصور را قبول و تحمل نخواهیم کرد .

    |

    نظرات کاربران