در حال بارگذاری ...
  • انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی ۳۱ هزار و ۶۵۵ واحد در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون

    بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ناپایدار در کشور وجود دارد که باید نوسازی و بهسازی شود و در برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۳ هزار و ۹۳۹ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد و گفت : از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو هزار و ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی به ۸ هزار و ۲۶۹ واحد توسط بانک مسکن تخصیص یافته است .

    محمود شایان در خصوص ارایه تسهیلات نوسازی به متقاضیان در بافت فرسوده گفت : در مجموع از ابتدای اجرای طرح (سال ۱۳۹۸) تاکنون تعداد ۳۲ هزار و ۳۲۹ واحد به بانک معرفی شدند که بانک با تعداد ۳۱ هزار و ۶۵۵  واحد قرارداد به مبلغ ۳ هزار و ۹۳۹ میلیاردتومان منعقد کرده است .

    مدیرعامل بانک مسکن با تفکیک دولت سیزدهم از دولت دوازدهم در خصوص ارایه تسهیلات نوسازی به بافت‌های فرسوده گفت : از ابتدای دولت سیزدهم (شهریورماه ۱۴۰۰) تاکنون تعداد ۸ هزار و ۳۷۲ واحد برای تسهیلات نوسازی به بانک معرفی شدند که بانک با تعداد ۸ هزار و ۲۶۹ واحد به مبلغ دو هزار و ۴۰ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است .

    شایان در خصوص ارایه تسهیلات نوسازی به بافت‌های فرسوده از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان مردادماه ۱۴۰۰ یادآور شد: در طی این مدت نیز تعداد ۲۳ هزار و ۹۵۷ واحد به بانک مسکن برای انعقاد قرارداد معرفی شده بود که بانک مسکن در طی این مدت با تعداد ۲۳ هزار و ۳۸۶واحد قرارداد ارایه تسهیلات نوسازی به مبلغ یکهزار و ۸۹۸ میلیاردتومان منعقد کرد .

    گفتنی است ، بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ناپایدار در کشور وجود دارد که باید نوسازی و بهسازی شود و در برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی قرار دارد .

    همچنین یادآور می‌شود تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از سال ۱۳۹۸ به بعد اجرایی و عملیاتی شد .




    مطالب مرتبط

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از ابتدای طرح نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۶ هزار و ۸۱۱ فقره به میزان ۵ هزار و ۳۲۸ میلیاردتومان در دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    نظرات کاربران