در حال بارگذاری ...
  • تشریح اقدامات اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن

    امیدواریم با توجه تاکیدات دولت محترم در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن و اجرایی نمودن برنامه های مورد نظر وزارت راه و شهرسازی بتوانیم در جهت ساخت مسکن مناسب برای افراد واجد شرایط درجنوب کرمان اقدامات موثر و قانونی انجام بدهیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن در زمینه طرح تملک و آماده سازی اراضی مورد نظر خبر داد .

    محمد مهدی رودباری گفت : این اداره کل در اجرای مفاد قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی در سال گذشته توانسته با تملک ، آماده سازی و اختصاص اراضی ارزشمند دولتی در شهر جیرفت به عنوان بحرانی ترین نقطه در منطقه جنوب استان کرمان جهت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن اقدام کندو بر اساس ارزیابی سازمان ملی زمین و مسکن این اداره کل نسبت به ادارات کل راه و شهر سازی کشور پیشتاز بوده است .

    وی اظهار داشت : تاکنون میزان ۱۱.۴۷۳۸ هکتار از اراضی ارزشمند دولتی در شهر جیرفت به عنوان بحرانی ترین نقطه در منطقه جنوب استان کرمان جهت تامین زمین طرح از دستگاه های برق منطقه ای ، جهاد کشاورزی ، آب منطقه ای و مرکز تحقیقات کشاورزی به ارزش بیش از ۲۸۶ میلیارد تومان تملک و جهت ساخت مسکن در شهر جیرفت اختصاص یافته است .

    وی ضمن تشکر از مدیرانی که دراین طرح همکاری داشتند به ویژه استاندار محترم و معاونین استانداری بیان کرد : لازم است از دادستان و دادگستری شهرستان جیرفت ، مدیران محترم ثبت اسناد و سایر دستگاه های  اجرای و علی الخصوص همکاران محترم فعال درکارگروه تامین زمین نهضت ملی تقدیر و تشکر کنم .

    وی در پایان گفت : امیدواریم با توجه تاکیدات دولت محترم در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن و اجرایی نمودن برنامه های مورد نظر وزارت راه و شهرسازی بتوانیم در جهت ساخت مسکن مناسب برای افراد واجد شرایط درجنوب کرمان اقدامات موثر و قانونی انجام بدهیم .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    نظرات کاربران