در حال بارگذاری ...
  • آماده توافق با بخش خصوصی برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن هستیم

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت : در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در اختیار این طرح قرار گرفته شده است .

    ارسلان ملکی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این اراضی پتانسیل احداث بیش یک میلیون و ۴۴۸ واحد مسکونی را داشته باشد ، تاکید کرد : در همین راستا بیش از ۳۸ هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن که حریم هستند ، با همکاری کارگروه به محدوده شهر الحاق خواهد شد . در این اراضی می‌توان یک میلیون و ۴۰۰ واحد دیگر را احداث کرد که در مجموع زمین بیش از ۲ میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی تامین شده است .

    مالکی با اشاره به اینکه در بعضی از شهرها امکان تامین زمین از اراضی این وزارتخانه برای این طرح وجود نداشت ، گفت : در همین راستا از اراضی سایر دستگاه های دولتی استفاده شد که در استان کرمانشاه ۱۶۶ هکتار از اراضی سایر دستگاه‌ها شناسایی و در مرحله آخر اسناد ثبتی هستند .

    عضو هییت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از آمادگی این وزارتخانه برای توافق با مالکان بخش خصوصی برای تحقق این طرح خبر داد و افزود : در همین راستا با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی توافقات خوبی شده است که بخش زیادی از اراضی مورد نیاز را تامین می‌کند . در استان کرمانشاه زمین برای ۷۸ هزار واحد مسکونی تامین شده است و ۴۹۷ هکتار دیگر نیز در مراحل الحاق به این طرح هستند که با همکاری گارگروه استان ، تعداد ۱۳ هزار واحد دیگر نیز تامین می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بر پایش و انتقال تجربیات مثبت استان‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد ...

    |

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    نظرات کاربران