در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۱۴۵ هکتار از اراضی دولتی شهر جدید پرند به طرح نهضت ملی مسکن

    از شهرداران و مدیران عامل شهرهای جدید نیز انتظار داریم به این روند سرعت بخشیده و مستندات مربوط به پیشنهادات تامین زمین خود را هرچه سریعتر به دبیرخانه شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان تهران اعلام نمایند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۱۴۵ هکتار از اراضی شهر جدید پرند در جلسه هفتم کمیسیون ماده پنج استان تهران در راستای قانون جهش تولید مسکن به محدوده شهری الحاق گردید .

    خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : در اجرای قانون جهش تولید مسکن و با هدف تامین اراضی طرح مذکور ۱۴۵ هکتار از اراضی شهرستان رباط کریم به محدوده شهری الحاق شد . اولویت اول ما در جلسات کمیسیون ماده پنج استان تهران که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ، مدیران کل و شهرداران برگزار می شود بررسی پرونده های الحاق و تامین زمین مرتبط با قانون جهش تولید مسکن است .

    محبت خواه افزود : از شهرداران و مدیران عامل شهرهای جدید نیز انتظار داریم به این روند سرعت بخشیده و مستندات مربوط به پیشنهادات تامین زمین خود را هرچه سریعتر به دبیرخانه شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان تهران اعلام نمایند . همچنین تغییر ضابطه محور شهری مجهز بلوار جمهوری اسلامی شهر پرند نیز در این جلسه انجام شد .

    وی در پایان از بررسی موارد مربوط به خارج از حریم ارسالی از سوی فرمانداری های شمیرانات ، رباط کریم و فیروزکوه و همچنین موارد مربوط به حریم اسلامشهر ، باغستان ملارد و قدس نیز  در هفتمین جلسه کمیسیون ماده پنج خبر داد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تامین ۳۰۰ هکتار زمین جهت قانون جهش تولید مسکن در شهرستان دماوند خبر داد و گفت : به دلیل ...

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن میزان تقریبی ۴ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی در شهر بادرود برابر ضوابط تملک و سند مالکیت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت که پس از تهیه طرح تفکیکی و تایید کمیته فنی موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع شد و در حال حاضر در مرحله ابلاغ طرح ...

    |

    نظرات کاربران