در حال بارگذاری ...

بانوان بیشترین شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه مهندسی رشته معماری استان اصفهان

آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی ، معماری ، عمران ، تاسیسات مکانیکی ، تاسیسات برقی ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک هر ساله و معمولا در نوبت برگزار می‌شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان آزمون ورود به حرفه مهندسی رشته معماری (طراحی) در استان اصفهان را بانوان تشکیل دادند .

روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ نخستین گروه از داوطلبان آزمون‌های نظام مهندسی در رشته معماری صلاحیت طراحی همزمان با سراسر کشور در شش حوزه امتحانی استان اصفهان به رقابت پرداختند . که تعداد یکهزار و ۹۹۴ نفر در سطح استان اصفهان برای این آزمون ثبت نام کرده بودند .  

امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این فرآیند اظهار داشت : آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی ، معماری ، عمران ، تاسیسات مکانیکی ، تاسیسات برقی ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک هر ساله و معمولا در نوبت برگزار می‌شود . 

وی افزود : فارغ التحصیلان در این رشته‌ها پس از گذشت سنواتی از زمان اخذ مدرک تحصیلی حداقل مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون ورود به حرفه شرکت کنند و در صورت کسب حدنصاب نمره قبولی ، موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار از وزارت راه و شهرسازی می‌شوند .  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه رشته معماری (طراحی) اذعان داشت : از داوطلبان این رشته حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر آنان بانوان و مابقی آقایان بودند . سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان یکی از پرجمعیت‌ترین سازمان‌های نظام مهندسی بوده و بالغ بر ۳۲ هزار نفر عضو دارد که بیش از ۱۸ هزار نفر از آنان دارای پروانه اشتغال به کار هستند .




مطالب مرتبط

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

|

در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

|

نظرات کاربران