در حال بارگذاری ...

رفع تصرف فوری بیش از ۵۳ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان طی سه ماه نخست سال جاری

در این مدت و در راستای اجرای ۷ فقره حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف از اراضی ملی ، بیش از ۱۳ هزار متر مربع در سطح استان اصفهان به ارزش برآوردی بالغ بر ۶۱۹ میلیارد ریال رفع تصرف، قلع و قمع و خلع ید شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت : با تلاش‌های بعمل آمده طی ۹۰ روز ابتدای سال ، بیش از ۵۳ هکتار از اراضی ملی استان از دسترس سودجویان خارج و رفع تصرف فوری شد .

سرهنگ امیرسعید باقری در خصوص وضعیت تعرض به اراضی ملی و اقدامات رفع تصرف فوری اظهار کرد: با تلاش و همت عوامل یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان اصفهان ، طی سه ماه اول سالجاری ، ۳۳ فقره وقوع تعرض به اراضی ملی شناسایی و رفع تصرف فوری شد .  

وی با بیان اینکه وسعت این اراضی رفع تصرف شده در سطح استان بیش از ۵۳ هکتار بوده است گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه سنوات گذشته روند افزایشی داشته است . مطابق با برآوردهای بعمل آمده ارزش اراضی بازپس گیری شده بیش از شش هزار میلیارد ریال بوده است که به بیت المال بازگردانده شد .

وی اضافه کرد : در این مدت و در راستای اجرای ۷ فقره حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف از اراضی ملی ، بیش از ۱۳ هزار متر مربع در سطح استان اصفهان به ارزش برآوردی بالغ بر ۶۱۹ میلیارد ریال رفع تصرف، قلع و قمع و خلع ید شده است .  

سرهنگ باقری خاطرنشان کرد : تیم های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل به صورت شبانه روزی و مستمر در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش این اداره‌کل هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند . یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می‌کند .  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از مردم خواست از خرید اراضی دارای شک و شبهه و فاقد سند پرهیز کنند و در معاملات خود شرایط احتیاط را رعایت کرده همچنین پس از کسب اطمینان و اخذ استعلام موقعیت این اراضی از مراجع ذی صلاح نسبت به خرید ملک اقدام کنند و در مواجهه با زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ موارد را اطلاع دهند . 




مطالب مرتبط

در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

|

در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

|

در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

|

اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

|

طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

|

نظرات کاربران