در حال بارگذاری ...

رفع تصرف ۱۱ هکتار از اراضی ملی شهرستان سمیرم

حکم صادره پس از طی تشریفات قانونی و با حضور عوامل ذیربط اجرا و ضمن رفع تصرف کامل زمین به اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم تحویل شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم از رفع تصرف ۱۱ هکتار اراضی ملی این شهرستان به ارزش یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد .

حسین منصورزاده اظهار داشت : در نتیجه اقدامات و تلاش‌های بعمل آمده و طی اجرای حکم قطعی قضایی ۱۱ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از ید غیرقانونی متجاوزان خارج ، رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد . جهت رفع تصرف این زمین ، با ورود اداره حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به موضوع و طرح دعوی در مراجع قضایی ، پیگیری‌های لازم توسط این اداره در شهرستان انجام پذیرفت و در نهایت حکم قطعی به نفع دولت ، مبنی بر محکومیت متصرف به خلع ید صادر شد .  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت : حکم صادره پس از طی تشریفات قانونی و با حضور عوامل ذیربط اجرا و ضمن رفع تصرف کامل زمین به اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم تحویل شد .  

 وی با بیان اینکه ارزش زمین رفع تصرف شده یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است ، خاطرنشان کرد : رسیدگی به موضوع زمین‌خواری یکی از اولویت‌های اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم بوده و به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد می‌شود .     

منصورزاده بیان داشت : مردم عزیز شهرستان سمیرم پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا ، از مراجع قانونی ذیصلاح استعلام بگیرند ، چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی ، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند .  




مطالب مرتبط

اجرای طرح‌های تشدید حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان و همچنین پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان موجب امنیت پایدار در راستای حفظ بیت‌المال در این حوزه شده است .

|

گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

|

ارزش این اراضی بیش از ۵۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که با هوشیاری و اقدامات به موقع رفع تصرف شد . با تلاش و همت کارکنان یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و پشتیبانی عوامل انتظامی این میزان رفع تصرف در شهرهای استان اجرا و اقدامات لازم به عمل آمد .

|

این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد ، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی ، محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

|

این اسناد شامل ۶۰ برگ اسناد تفکیکی در سایت ۶۷ هکتاری شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و همچنین ۴۲ برگ سند تفکیکی در شهرک الوند بوده است .

|

نظرات کاربران