در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۱ هکتار از اراضی ملی شهرستان سمیرم

    حکم صادره پس از طی تشریفات قانونی و با حضور عوامل ذیربط اجرا و ضمن رفع تصرف کامل زمین به اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم تحویل شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم از رفع تصرف ۱۱ هکتار اراضی ملی این شهرستان به ارزش یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد .

    حسین منصورزاده اظهار داشت : در نتیجه اقدامات و تلاش‌های بعمل آمده و طی اجرای حکم قطعی قضایی ۱۱ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از ید غیرقانونی متجاوزان خارج ، رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد . جهت رفع تصرف این زمین ، با ورود اداره حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به موضوع و طرح دعوی در مراجع قضایی ، پیگیری‌های لازم توسط این اداره در شهرستان انجام پذیرفت و در نهایت حکم قطعی به نفع دولت ، مبنی بر محکومیت متصرف به خلع ید صادر شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت : حکم صادره پس از طی تشریفات قانونی و با حضور عوامل ذیربط اجرا و ضمن رفع تصرف کامل زمین به اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم تحویل شد .  

     وی با بیان اینکه ارزش زمین رفع تصرف شده یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است ، خاطرنشان کرد : رسیدگی به موضوع زمین‌خواری یکی از اولویت‌های اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم بوده و به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد می‌شود .     

    منصورزاده بیان داشت : مردم عزیز شهرستان سمیرم پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا ، از مراجع قانونی ذیصلاح استعلام بگیرند ، چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی ، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند .  




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    نظرات کاربران