در حال بارگذاری ...

بهره‌برداری یک خط از مترو تهران – پرند در ایام دهه فجر سال جاری

در حال حاضر می‌توانیم به شهروندان عزیزمان در پرند که سال‌هاست منتظر این خط هستند ، وعده بدهیم که به امید خدا در دهه فجر شاهد بهره‌برداری یک خط از این مسیر باشیم . این خط مترو دو لاین است که یک لاین آن فعال می‌شود تا سرویس‌دهی و خدمات به شهروندان پرند شکل گیرد . بدون شک به تناسب افزایش تقاضا و استقبال شهروندان از این خط توسعه آن در دستور کار خواهد بود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری یک خط از مترو تهران – پرند در دهه فجر خبر داد .

عملیات تست سرد مترو تهران – پرند صبح امروز چهارشنبه ، بیست و نهم تیرماه با حضور علیرضا جعفری ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید انجام گرفت .

علیرضا جعفری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه این عملیات با اشاره به آخرین وضعیت خط مترو تهران – پرند اظهار کرد : خوشحال و شاکریم که در این ایام مبارک شاهد اجرای تست سرد متروی تهران – پرند هستیم . امیدواریم بعد از این تست و طی مراحل فنی که همکاران ما در مترو تهران و قرارگاه خاتم انجام می‌دهند ، هرچه‌ سریع‌تر بتوانیم وعده‌ای را که به مردم عزیزمان در شهر پرنده داده شده بود، محقق کنیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : با توجه به اینکه مهمترین خدمات حمل و نقلی شهروندان ما در مجموعه پرند از طریق این ریل خواهد بود ، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی با مشارکت در انجام این پروژه با متروی تهران و با اجرای قرارگاه خاتم بخشی از هزینه‌های اجرای این خط را از طریق تهاتر عهده دار شدند . در این زمینه یک همکاری خوب با استانداری و استاندار تهران در تعیین کاربری اراضی در پرند داشتیم و توافقاتی در این خصوص انجام گرفت . به این طریق میزان متراژ مورد نیاز زمین‌های داخل محدوده شهر پرند مشخص شد تا آن را به متروی تهران به عنوان تهاتر واگذار کنیم .

وی با اشاره به اینکه موضوع تغییر کاربری زمین درخصوص مترو تهران – پرند در قالب سقف ۷۰۰ میلیارد تومان انجام گرفت ، اظهار کرد : امروز این بسته تهاتر در خدمت عزیزان در متروی تهران قرار داده شده است تا هزینه اجرای این طرح را که مورد نیاز است متقبل شوند . با توجه به اینکه در فضای مدیریت در بخش‌های مختلف نیاز به هم‌افزایی بین دستگاه ها وجود دارد ، خوشحال هستیم که این اتفاق با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران ، این سطح خدمات و سرویس حمل و نقل عمومی که مورد نیاز شهروندان در پرند است ، با سرعت طی می‌شود . امیدواریم با کاربرد فنی که در قرارگاه خاتم وجود دارد و همچنین ظرفیتی که امروز در بین نیروهای متخصص و جوان ایرانی خودمان دیده می‌شود، در بخش های مختلف شاهد توسعه این خدمات باشیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص زمان بهره‌برداری مترو تهران – پرند گفت : در حال حاضر می‌توانیم به شهروندان عزیزمان در پرند که سال‌هاست منتظر این خط هستند ، وعده بدهیم که به امید خدا در دهه فجر شاهد بهره‌برداری یک خط از این مسیر باشیم . این خط مترو دو لاین است که یک لاین آن فعال می‌شود تا سرویس‌دهی و خدمات به شهروندان پرند شکل گیرد . بدون شک به تناسب افزایش تقاضا و استقبال شهروندان از این خط توسعه آن در دستور کار خواهد بود .

مدیرعامل شرکت عمران با اشاره به بودجه مورد نیاز این طرح برای اتمام گفت : این طرح اتصال تهران به پرند چون یک طرح سنواتی از قبل بوده ، بخش اول آن در دوره مدیریت شهری قبل بود که افتتاح ایستگاه فرودگاه حضرت امام (ره) انجام گرفت . ادامه مسیر که ۲۰ کیلومتر بود اعتبار آن اعلام شد اما با توجه به افزایش قیمتی که در پروژه‌ها داشتیم این بودجه هم بالطبع به روزرسانی شد . به همین خاطر در بخش فنی ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این خط تکمیل شود و با خریداری تاسیاست و تجهیزات الکترونیکال مورد استفاده قرار گیرد .

جعفری در پایان گفت :‌ با توجه به نیازی که در پرند برای خدمات دهی نیاز است ، درخواست ما تسریع در اجرای این پروژه بوده و امیدواریم با روحیه جهادی و انقلابی که در همه مجموعه های مدیریتی کشور چه در دولت و مجلس و حتی مدیریت شهری وجود دارد که شاهد یک رویکرد انقلابی و جهادی هستیم ، این هماهنگی و تعامل بین دستگاه ها باعث شود که سطح خدمات برای شهروندان افزایش پیدا کند .




مطالب مرتبط

این افتتاح‌ها در شهر جدید پرند ، فیروزکوه ، پاکدشت ، دماوند انجام شد .

|

با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

|

امکان بهره‌مندی اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت از طریق فیبر نوری میسر می‌شود و شهروندان از اینترنت پرسرعت و باکیفیت برخوردار خواهند شد .

|

برخی از حفره‌ها و تونل‌های زیرسطحی در شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل شناسایی است و برخی نیز قابل شناسایی نیستند . زیرا عامل به وجود آورنده برخی از آنها ناشی از گسیختگی لوله‌ها و فرسودگی تاسیسات شهری ، مسدود کردن مسیرهای جریان آب و عوامل متعدد است .

|

پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، بر روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی - ...

|

نظرات کاربران