در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی حاشیه شهر چابهار با اجرا و ساخت ۱۶۳۷ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

    نقش بنیاد مسکن در ساماندهی حاشیه شهر چابهار ، ساماندهی این واحدها و معرفی به بانک و نظارت بر اجراست . در کنار آنها بنیاد مسکن پروژه ۵۰ واحدی را در همان زمین‌ها در حاشیه چابهار در دست اجرا دارد که اسکلت این تعداد واحد نیز به اتمام رسیده و سقف آن در حال اجراست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه به منظور ساماندهی حاشیه شهر چابهار برای بهسازی محیط شهری و آسفالت معابر ۹۴ میلیاردتومان هزینه شده است از صدور پروانه ساختمانی برای ۸۴۰ واحد از مجموع یکهزار و ۶۳۷ واحدی که در برنامه احداث مسکن در چابهار است ، خبر داد .

    حمیدرضا سهرابی بخشی از اقدامات آن بنیاد را در خصوص ساماندهی حاشیه شهر چابهار اعلام کرد .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با یادآوری اینکه کارهای مطالعاتی ساماندهی حاشیه شهر چابهار از سال ۱۳۹۸ آغاز و در اسفند همان سال طرح تهیه و مصوبات آن برای اجرا اخذ شد ، گفت : به منظور ساماندهی حاشیه شهر چابهار و طرح مصوب ، ابتدا بهسازی محیط در دستور کار قرار گرفت و بخشی از آنها انجام شده است و بعد از آن نیز احداث واحدهای مسکونی به تعداد یکهزار و ۵۸۷ واحد آغاز شد .

    سهرابی ادامه داد : در خصوص بهسازی محیط ، آسفالت معابر و بهبود وضعیت محیط شهری ، طی دو سال گذشته در مجموع ۹۲ میلیارد تومان هزینه شد که ۱۸ میلیاردتومان آن طی سال مالی ۱۳۹۹ و ۷۴ میلیاردتومان آن طی سال مالی ۱۴۰۰ هزینه شد . بر اساس اعتباری که به بنیاد داده شده و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساماندهی معابر حاشیه شهر چابهار طی یکسال آینده به اتمام می‌رسد .

    معاون بنیاد مسکن در خصوص برنامه احداث واحدهای مسکونی در حاشیه شهر چابهار نیز اعلام کرد : احداث یکهزار و ۵۸۷ واحد مسکونی در شهر چابهار در دستور کار قرار گرفته است که کارهای استعلام این تعداد واحد انجام شده و از این میزان ۸۴۰ واحد پروانه ساخت گرفته‌اند و در مراحل معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات قرار دارند .

    معاون بنیاد مسکن سرعت دادن به ساماندهی اجرای بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی چابهار را تسریع در پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن عنوان کرد و افزود : با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان مسکن به این واحدها که هنوز اجرایی نشده است بخش فراوانی از بافت‌های حاشیه‌ای چابهار توسط بخس مسکن شهری بنیاد و زاهدان و همچنین توسط بخش عمران روستایی بنیاد ، ساماندهی خواهد شد .

    سهرابی یادآور شد : نقش بنیاد مسکن در ساماندهی حاشیه شهر چابهار ، ساماندهی این واحدها و معرفی به بانک و نظارت بر اجراست . در کنار آنها بنیاد مسکن پروژه ۵۰ واحدی را در همان زمین‌ها در حاشیه چابهار در دست اجرا دارد که اسکلت این تعداد واحد نیز به اتمام رسیده و سقف آن در حال اجراست .




    مطالب مرتبط

    در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها ، بنیاد مسکن ، ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن شهری را در شهرهای تحت مسئولیت خود در قالب طرح‌های سالانه بنیاد در دست اجرا دارد .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    نظرات کاربران