در حال بارگذاری ...
  • شناسایی ۴۵ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهصت ملی مسکن در استان آذربایجان‌غربی

    سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد تعیین شده است . تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ، سایر شهرها سه میلیارد ریال تعیین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به نام‌نویسی ۱۶۷ هزار خانوار برای نهضت ملی مسکن ، گفت : ۴۵ هزار متقاضی از این تعداد واجد شرایط دریافت تسهیلات و خدمات از طرح نهضت ملی مسکن هستند .

    جلال تقی دخت اضافه کرد : این تعداد متقاضی در ۶ مرحله و از ۴۷ شهر استان ، اقدام به ثبت‌نام کردند . متقاضیان ١۵ روز فرصت دارند تا اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه کنند که میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ میلیون ریال تعیین شده و بلافاصله عملیات اجرایی پروژه‌ها پس از واریز این وجه و اعطای کمک تسهیلات آغاز می‌شود .

    وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۲۵۰ هکتار زمین برای اجرای این طرح‌ ملی شناسایی شده است ، افزود : سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد تعیین شده است . تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ، سایر شهرها سه میلیارد ریال تعیین شده است .

    تقی دخت اضافه کرد : افراد واجد شرایط باید در بازه زمانی ۲ ساله فرآیند ساخت و ساز را انجام دهند تا مشکلی در ادامه روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وجود نیاید در غیر این صورت اراضی واگذار شده ، سلب امتیاز می‌شوند . ساخت و ساز مسکن به صورت های مختلفی از جمله انبوه سازی توسط پیمانکار و تعاونی مسکن و یا به صورت واگذاری زمین در قالب گروه های سه الی چهار نفره است .

    وی افزود : ۵ طرح در آذربایجان غربی به صورت انبوه سازی بوده و باقی طرح ها به صورت واگذاری گروهی انجام شده است . در حال حاضر حدود ۴ هزار واحد عملیات اجرای را آغاز کردند و حدود ۸۰۰ واحد نیز در مرحله نازک کاری است .

    تقی دخت با اشاره به طرح جوانی جمعیت بیان کرد : در راستای حمایت از این طرح افراد بالای ۲۳ سال می توانند از طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شوند به شرط اینکه در موقع اتمام طرح باید ازدواج کنند تا بتوانند مسکن آماده را تحویل بگیرند .

    وی با اشاره به هزینه ساخت مسکن در این طرح گفت : ساخت مسکن در این طرح حدود هفت میلیارد ریال برآورد شده که سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات بانکی و باقی آورده شخصی است که باید در مدت زمان ۲ سال و در پنج مرحله نسبت به واریز وجه اقدام کند .




    مطالب مرتبط

    هیچ گونه کم کاری و سهل انگاری از طرف مجری طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان پذیرفتنی نیست و این طرح‌ها باید طبق برنامه ریزی صورت گرفته اتمام و تحویل متقاضیان شوند .

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    در مرحله نخست اراضی مورد نیاز برای اجرای ۴۷۵ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تخصیص یافته است . تامین مسکن و اجرای طرح نهضت ملی در اولویت بوده و این روند با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    اتمام و تحویل طرح‌های بخش مسکن و ساختمان باید طبق برنامه زمانبندی انجام گیرد و توجه به سرعت و کیفیت اجرای طرح‌ها امری لازم و ضروری است .

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    نظرات کاربران