در حال بارگذاری ...
  • تصویب آماده سازی اراضی الحاقی به شهرهای استان هرمزگان در راستای نهضت ملی مسکن

    با توجه به لزوم تامین زیرساخت های طرح های آماده سازی جهت نهضت ملی مسکن ، اولویت مکانیابی اراضی در ابتدا با محدوده شهرها بوده است ، امید است با همکاری و هماهنگی کلیه حوزه ها در راستای مشکلات مسکن شهروندان بتوان گام موثر و مفیدی در این راه برداشته شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان گفت : طرح تفکیکی آماده سازی اراضی شهرهای میناب ، پارسیان ، دشتی ، گروک ، خمیر ، سندرک ، سیریک ، زیارتعلی و حاجی آباد در کمیسیون ماده پنج قانون شورایعالی شهرسازی و معماری تصویب شد .

    ابراهیم رستم گورانی گفت : در راستای طرح نهضت ملی مسکن در کلیه شهرهای استان و تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور و استفاده از ظرفیت قانونی زمین های دولتی موجود در شهرهای استان ، پس از هماهنگی با ادارات شهرستان ها مبنی بر شناسایی اراضی مستعد سکونت در کلیه شهرهای استان ، محدوده شناسایی شده پس از بررسی کارشناسی و اخذ استعلام از دستگاه های اجرایی در جلسه شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری مطرح و در راستای طرح نهضت ملی مسکن موافقت شد .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه این طرح ها توسط مهندسین مشاور دارای صلاحیت شهرسازی و معماری تهیه و انجام شده است ، اظهار کرد : ضمن برگزاری جلسات هم اندیشی متعدد با مهندسین مشاور و شهرداری شهرهای استان و بازدیدهای میدانی در راستای نیازمندی های هر شهر و همچنین برداشت نقشه اراضی محدوده موردنظر ، طرح تفکیکی اراضی تهیه و جهت تصویب به کمیته فنی و کمیسیون ماده پنج قانون شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال گردید . این طرح ها پس از برگزاری جلسات مذکور با اصلاحاتی به تائید اعضا قرار گرفت و مصوب شد .

    وی خاطرنشان کرد : با توجه به لزوم تامین زیرساخت های طرح های آماده سازی جهت نهضت ملی مسکن ، اولویت مکانیابی اراضی در ابتدا با محدوده شهرها بوده است ، امید است با همکاری و هماهنگی کلیه حوزه ها در راستای مشکلات مسکن شهروندان بتوان گام موثر و مفیدی در این راه برداشته شود .




    مطالب مرتبط

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی وارد مدار ساخت شد ، ایجاد ...

    |

    پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن از پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به بیش از ۴۹۶ هزار متقاضی توسط بانک‌ها از محل تسهیلات ...

    |

    نظرات کاربران