در حال بارگذاری ...

اجرای طرح تفصیلی شهر مراغه گامی در جهت ایجاد شهر هوشمند

اجرای این طرح بزرگ در شهر تاریخی و فرهنگی مراغه نیازمند همکاری برون بخشی و همراهی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهرستانی است و با تکمیل و نهایی شدن آن شاهد تحول بزرگی در مدیریت و عمران شهری خواهیم بود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه با اشاره به تدوین طرح تفصیلی این شهر گفت : اجرای این طرح گام موثری در جهت توسعه زیرساخت ها و ایجاد شهر هوشمند است .

مقصود محرم پور اظهار داشت : جلسه بررسی طرح تفصیلی پیشنهادی شامل گذربندی ها ، کاربری ها و میزان تحقق پذیری طرح جامع و طرح تفصیلی قبلی شهر مراغه با حضور محمدعباس زاده رئیس اداره طرحهای کالبدی و توسعه شهری اداره کل راه و شهرسازی استان ، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مراغه، معاون شهرسازی و معماری شهرداری مراغه ، مشاور طرح تفصیلی ، کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی و اداره راه و شهرسازی مراغه در سالن جلسات شورای شهر مراغه تشکیل شد .

وی ضمن اشاره به این که تدوین طرح تفصیلی مراغه به عنوان چشم انداز ۱۰ ساله توسعه این شهر زمینه ساز اجرای طرح های توسعه شهری است افزود : توجه به زیرساخت های حمل و نقل با رویکرد رفع مشکلات ترافیکی در این چشم انداز تعریف می شود . برنامه ریزی ترافیکی ، معماری ، شهرسازی ، سیما و منظر شهری در طرح تفصیلی شهری مراغه مورد بررسی قرار گرفته و براساس آن اقدام به اجرای طرح های عمرانی و نیز صدور مجوزهای ساخت و ساز خواهد شد .

بگفته وی از مزیت ها و پیامدهای اجرای طرح تفصیلی شهر میتوان به این نکته اشاره کرد که اطلاعات جمع آوری شده در این طرح پس از پایش در قالب سیستم GIS و سیستم هوشمند مدیریت شهری تدوین و در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته و این داده ها و اطلاعات می تواند در قالب سیستم و سامانه ای هوشمند زمینه ساز ایجاد تسهیلات برای شهروندان در اخذ مجوزهای اداری و فنی در زمینه مسکن شهری شود .

وی افزود : اجرای این طرح بزرگ در شهر تاریخی و فرهنگی مراغه نیازمند همکاری برون بخشی و همراهی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهرستانی است و با تکمیل و نهایی شدن آن شاهد تحول بزرگی در مدیریت و عمران شهری خواهیم بود .




نظرات کاربران