در حال بارگذاری ...
  • اعطای تسهیلات به طرح های بازآفرینی شهری در استان خوزستان

    در خوزستان بر اساس مصوبات دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۱ ، در قالب ۱۱۷ طرح به تعداد ۴۲۴ مورد تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال بوده و اختصاص یافته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اعطای تسهیلات بانکی به طرح های بازآفرینی شهری و بافت فرسوده در استان خبر داد .

    محمد جامع گفت : طرح‌های بازآفرینی شهری در قالب ارائه تسهیلات مسکن برای محله‌ها و مناطق با بافت ناکارآمد شهری اجرا می‌شود . متقاضیان براساس مراجعه به شهرداری‌ها و دریافت پروانه فعالیت ، در واقع به سامانه تسهیلات بازآفرینی شهری مراجعه می‌کنند و مراحل ثبت نام را انجام می‌دهند .

    وی با بیان اینکه پس از بارگزاری مدارک ، شناسایی شمول پلاک در محله داری محدوده مصوب بافت ناکارآمد به صورت برخط انجام می‌شود ، ادامه داد : در خوزستان بر اساس مصوبات دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۱ ، در قالب ۱۱۷ طرح به تعداد ۴۲۴ مورد تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال بوده و اختصاص یافته است .

    وی افزود : در ادامه متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل ، برای بهره مندی از تسهیلات اقدام کنند .

    جامع درخصوص آخرین وضعیت جابجایی ساکنان منطقه منبع آب اهواز نیز گفت : با تلاش اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ، ساخت مسکن برای این خانواده‌ها در کوی رسالت و در مجاورت کوی طاهر آغاز شده و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت داشته است .

    به گفته این مقام مسئول ؛ پس از وقوع حادثه ریزش کوه در منطقه منبع آب ، اسکان اضطراری خانواده‌های در معرض خطر انجام شده و مراحل لازم برای ساماندهی این پهنه پرخطر در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

    |

    تامین زمین برای اجرای بیش از ۱۸۸ هزار واحد صورت گرفته و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    نظرات کاربران