در حال بارگذاری ...
  • بهسازی معابر محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان تیران و کرون

    بر اساس برآوردهای بعمل آمده در حوزه بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان انتظار می‌رود با این میزان قیر ، حدود ۲۸ هزار متر مربع از معابر فاقد آسفالت و مضمحل محلات هدف بازآفرینی شهری این سه شهر آسفالت شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت : مبلغ ۱۷ میلیارد ریال معادل ۱۶۲ تن قیر ، برای بهسازی معابر محلات هدف بازآفرینی شهری شهرهای تیران ، رضوانشهر و عسگران تخصیص داده شد .

    سعید کاشفی در خصوص وضعیت تخصیص قیر به محله‌های هدف بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار کرد : مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و بر اساس منابع بند «ز» تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ حدود ۱۷ میلیارد ریال معادل ۱۶۲ تن قیر به سه شهر تیران ، رضوانشهر و عسگران جهت بهسازی معابر محلات هدف بازآفرینی شهری تخصیص یافته است .  

    وی افزود : بر اساس برآوردهای بعمل آمده در حوزه بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان انتظار می‌رود با این میزان قیر ، حدود  ۲۸ هزار متر مربع از معابر فاقد آسفالت و مضمحل محلات هدف بازآفرینی شهری این سه شهر آسفالت شود .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص سهم هر شهر ، از این میزان قیر رایگان اذعان داشت : برای شهر تیران ۷۰ تن ، رضوانشهر ۵۴ تن و عسگران ۳۸ تن جهت تامین قیر در نظر گرفته شده است . هزینه حمل قیر از پالایشگاه ، تهیه مصالح ، پخت و پخش آسفالت در معابر فاقد آسفالت واقع در محدوده هدف بازآفرینی شهری بر عهده شهرداری است لذا همسو با سیاست‌گذاری‌های معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان سعی شده است معابر فاقد آسفالت که زیرسازی ، جدول گذاری و تمام انشعابات آن شامل آب ، برق ، گاز و مخابرات اجرا شده است آسفالت شوند .  

    کاشفی ادامه داد : بر همین اساس مقرر شده است تا شهرداری اقدامات اجرایی را بر اساس برنامه زمان بندی و مطابق نقشه ، مشخصات ، آیین نامه ، بخشنامه‌های فنی و اجرایی و با کنترل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به انجام رساند . مطابق با تفویض اختیار انجام شده از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، نظارت بر این پروژه‌ها به عهده راه و شهرسازی شهرستان است .  

    به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون هر سه شهر شهرستان تیران و کرون دارای محدوده مصوب بافت‌های ناکارآمد بوده که شهر عسگران دارای طرح بازآفرینی شهری مصوب است و شهرهای تیران و رضوانشهر نیز نیازمند تعریف طرح بازآفرینی شهری هستند .




    مطالب مرتبط

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    نظرات کاربران