در حال بارگذاری ...
  • پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با قوت ادامه دارد

    خوشبختانه دولت مردمی با اجرای همزمان سیاست‌های مختلف در حوزه مسکن‌سازی به این مقوله توجه ویژه دارد . در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، بانک مسکن از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر لزوم تسریع در روند صدور پروانه‌های ساختمانی گفت : بانک مسکن تامین مالی و حمایت از نوسازی بافت فرسوده را با قوت ادامه می‌دهد .

    جلسه‌ مشترک مدیرعامل بانک مسکن و سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران به منظور توسعه همکاری‌ها برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری برگزار شد .

    در این جلسه محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن گفت : این بانک علاوه بر پیگیری طرح بزرگ نهضت ملی مسکن در چارچوب دستورات اکید رییس جمهور ، همچنان سایر وظایف خود از جمله تامین مالی نوسازی بافت فرسوده را با جدیت پیگیری می‌کند .

    شایان ، بر لزوم تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته اشاره کرد و افزود : خوشبختانه دولت مردمی با اجرای همزمان سیاست‌های مختلف در حوزه مسکن‌سازی به این مقوله توجه ویژه دارد . در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، بانک مسکن از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد .

    همچنین در این نشست مشترک ، مهدی هدایت سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران ، از تعهد شهرداری تهران برای ساخت ۱۸۰هزار واحد مسکونی در قالب طرح جهادی قرارگاه تامین مسکن تا سال آینده،خبر داد .

    وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همکاری این بانک ، روند پرداخت تسهیلات نوسازی به متقاضیان در چارچوب قوانین بانکی تسهیل شود و ساخت و ساز در بافت‌ فرسوده شهری دوباره رونق گیرد تا بتوانیم هر چه زودتر شاهد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در این بافت‌ها باشیم .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    با تلاش های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است .

    |

    نظرات کاربران